stolenmoments

Dom ger mig blickar

2012-01-30 @ 22:05:22

Och så blev gårdagen/natten kaos. När natten kom hade jag ångest, sjuk ångest. Hon satte sig ner bredvid mig i soffan och frågade hur det var samtidigt som hon la sin hand över min arm. Drog undan armen fort. Vad har du gjort? har du skadat dig? Sa att det inte va något allvarligt eller farligt. Men hon va tvungen till att se annars hotade hon med psyk. Så motvilligt och panikslagen drog typ 2personal ut mig i bilen och så va jag helt plötsligt på väg till akuten IGEN. Ååå... personalen på akuten va inge bra plus att det va en tjej som jobbat natt på psyk som va och jobbade på akuten nu. Ja, kom folk och frågade massa dumma frågor m.m. och dom kollade på mig som om jag va dum i huvudet. Skulle aldrig berätta något för någon jag inte känner. Fick sy och mitt uppe i allt sluta lampan att fungera. Så där satt läkaren i skummet och sydde mig utan bedövning. Va nog hemma till 00.30. Min personal va oroliga men dom ville heller inte skjutsa mig till psyk där dom vet att jag inte vill va. Så hon som åkte med mig stannade till 03.00. Kändes tryggt. Sov typ inget i natt så hoppas på mer i natt och framför allt... inga självskador. NADA. Massa styrkekramar

Permalink Psykiatrin Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Du har klarat mer än alla människor du känner, du har klarat mer än alla människor jag känner, du har klarat mer än någon människa ska behöva klara, du har klarat mer än du trodde att du skulle behöva klara MEN vet du? Det viktiga är inte att du klarar allt, det viktiga är att du klarar det viktigaste, och det vet jag att du kan, verkligheten kommer välja det viktigaste, det allra viktigaste som kommer göra all viktig skillnad, och tiden kommer bli din vägvisare för att tids nog ta dig till något mindre smärtsamt och göra det till det viktigaste.

Kramar

(och stressa INTE med kommentaren, svara inte alls heller om du vill, jag skriver den inte för att jag vill ha svar, jag skriver den för att jag menar den och hoppas att du en dag kan tro på den och kanske till och med använda den)

Kram igen.

2012-01-31 @ 15:39:50
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: Elin

Och screw them. De är mer oviktiga än du någonsin varit och kommer bli. <3

2012-01-31 @ 15:41:19
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback