stolenmoments

Concerta

2012-01-18 @ 22:19:53

Det blev inte Ritalin utan Concerta istället. Varför vet jag inte men det skulle tydlgen passa mig bättre. Så i morgon påbörjas min medicinering. Fick en ganska knasig kommentar om att Ritalin har extremt olika effekter beroende på vem som tar dom -sant- men så är det med all medicin i allmänhet. Alla är olika och reagerar olika. Ritalin är en jävla dödsdrog - och där hoppas jag verkligen att du har fel eller klart det inte är en dödsdrog. Och att jag tappar all aptit -jag har ingen aptit nu heller och sen har både landstinget och kommunen mina värden, längd, vikt m,m som ska kollas regelbundet så jag inte ska tappa i vikt. Om detta kan hjälpa mig i min vardag, om jag kan få må lite bättre så är det värt de. Annars ligger jag snart på psyk igen med LPT. Concerta kommer inte hjälpa mig med min PTSD och heller inte med vissa andra saker heller. Men resultatet vi vill ha är att jag ska få lättare att sitta still, koncentrera mig, stanna hjärnan lite och få lite lugn och ro, alltså inte göra allt hela tiden. Och om det inte funkar, ja då är det bara att sluta. Nu kommer snart natten. Kram på er

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback