stolenmoments

Blood ooze out

2011-11-13 @ 14:26:59

I morgon är det utskrivning. Har varit här nu i lite drygt 3månader. Känns som en evighet. Från 30graders värme till minusgrader, från sommar till vinter. Jag har missat mycket. Men har även varit med om en hel del. Tyvärr både bra och dåliga saker. Har skaffat mig 2nya vänner. Men det är jobbigt när man får va med om självmord på en sluten psykiatrisk avdelning. Tragiskt. Borde vara säkert men egentligen bara en falsk trygghet. Just nu känner jag mig en aning känslokall. Undra hur min vardag hemma kommer se ut? Kommer få mer hjälp av mitt boende-stöd. För egentligen vill dom här att jag ska flytta till ett boende men jag vägrar. Jag vill bo i min lägenhet, inget snack om saken. Så dom kommer komma till mig 3gånger om dagen. För det kommer bli en extrem kontrast att ha personal 24/ till 2timmar om dagen som jag hade innan nu blir det typ 3timmar. Vi får se hur det går. Vilket fall så har jag varit riktigt dum. Skar mig djupt i tisdags men sa aldrig till, jag ville inte sy men det hade verkligen behövts. nu glipar typ hela armvecket. Fick sy igår i alla fall, ett annat. Måste sluta, måste få ett stopp på detta. Bra läkare som sydde i alla fall. Hon är förstående och lättsam och har sytt mig innan. Hon gillar att köra utan bedövning och det är bra för det vill jag med. Aja... nu ska jag fortsätta virka lite på min halsduk. Och en annan sak, psykvården måste verkligen förbättras och förnyas för att utvecklingen ska gå framåt inte bakåt. Hej på er. /Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback