stolenmoments

Ett försök till liv

2011-05-21 @ 23:54:49

Kämpa, kämpa, kämpa...

Det är en daglig kamp mellan mig livet och döden.
Men en sak vet jag, jag vet att friskheten skulle göra livet lättare.
Men vägen dit är lång och många gånger på vägen har jag mer än funderat på att lämna in flaggan en gång för alla. Jag är härmed "känd" på akuten som tjejen som gör allt för att dö. Jag vill inte vara den tjejen som dom säger -jaha nu kommer hon igen.
Det är en kvinna, närmare 60år som jobbar natt. Förbaskat bra en, men i början gillade jag henne inte. Hon va för hård och känslokall. Men efter att hon följt med mig till akuten förändrades både hennes och mitt sett till varandra. Hon började bry sig. På ett argt sett. Och jag kunde bara ta det hon sa och jag lyssnade verkligen. Då sa hon att det är inte många som hon medvetet blir arg på utan bara för att hon bryr sig så mycket. Och jag tror det va de jag behövde. Någon som faktiskt blev förbannad på vad jag höll på med. Att jag inte ska låta dom jävlarna som förstört mig göra mer skada och att jag genom dom skadar mig själv ännu mer när det egentligen är dom som ska må dåligt och inte jag. Hon fick mig att inse många saker.

Men som jag sa. Resan kommer bli gigantiskt lång och den har bara börjat.

Sova kanske?

Nassi Nassi

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback