stolenmoments

En knäpp dag på psyk

2011-07-19 @ 18:41:12

Hahaha...

I all trissdess och bland all ångest och oro skulle helgpersonalen få oss patienter att göra något roligt. Vi va nog inte mer än 10st patienter inlagda och 2hade perm. En lördag och jag hade ej ut ändas med personal. Jag tjatade alltid om promenad för jag ville ut och få luft. Solen sken och det va superfint väder ute.  På helger är det bara tre personal 2skötare och 1ssk. Och det va min favorit som jobbade L som jag berättat om innan, hon som satt vak åt mig och som fick mig att överleva. Hon och en annan skötare bestämde att alla skulle följa med ut och gå till en park som ligger ca:20min gångväg från psyket. Vi skulle ha fika med oss och dricka kaffe m.m. Tillslut blev vi 6patienter som följde med.

Men nu kommer det pinsamma. Hahahaha… Fika för 6patienter och 2personal blir ganska tungt och en gigantisk korg och hur skulle vi orka bära den? Jooo… då kom 1personal på att vi skulle ta den på en rullstol, hahaha… oj vad jag skrattade och sa ALDRIG att jag går med er in till stan med en fikakorg i en rullstol. Men tillslut fick jag ge mig och visst va det supersmidigt men oj vad vissa glodde och som tur va va det inte alls mycket folk ute kl:10.  Allt blev toppen och det kändes som om förmiddagen sprang förbi och att alla för en stund släppte alla problem. Tack för den bra personalen som förgyllde vår dag på psyk

 

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback