stolenmoments

En händelse på psyk

2011-07-25 @ 15:14:48

Story...

Att va på psyk kan va det värsta som finns. En helt instängd värld. Men självklart kan det va en trygghetn när livet blir för farligt för att levas ensam.

Det finns händelser på psyk som jag kan se tillbaka på som jag kan skratta över och självklart finns det sådana gånger jag skulle vilja gråta över också. Men här kommer ett minne som jag kom att tänka på igår som fick mig att skratta.

Det va en solig dag och jag hade tjatat mig ut på en promenad som vanligt. När vi kom in kom också en lite äldre dam in och hade plockat blommor som vi kunde sätta i en vas på bordet.
Hon gav blommorna till personalen som skulle gå och hämta en vas, personalen va precis på väg ut och skulle sätta dom på bordet när jag frågar - Vad är det för blommor? Det är guldregn sa damen, jaha... sa jag, det är sådana som är giftiga va? Personalen hörde vår konversation och helt plötsligt hade hon vänt på klackarna med blommorna i handern och sa... Ja men blommorna va ju till personalen och så gick hon in och satte dom i personalrummet.

Hahaha... Trodde hon seriöst att jag skulle ta blommorna och förgifta mig med dom? haha

Men det va ganska kul och se hur hon reagerade, ojojoj... ;)

Kanske inget att skoja om egentligen för det finns säkert folk som skulle kunna göra de. Men just då såg det ganska kul ut ;)

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Det är en heeelt annan värld, som du säger, att vara inne på psyk. Man förändras där, både när man är där och efteråt. Små roliga saker kan bli så otroligt viktiga och givande när man är där. Man får en lite skruvad humor också, särskilt när man är där. Stackars sköterska. ^^ Undra vad man själv skulle gjort om man varit sköterska. :P

kramar

2011-07-25 @ 23:32:36
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback