stolenmoments

Öppet LPT

2011-08-24 @ 18:30:26

Fick en fråga om vad öppet lpt är. Jo skillnade är att jag i så fall inte behöver vistats på en sluten avdelning utan kan vistas hemma i mitt hem. Men jag har fortfarande inte makt övet att bestämma över mig själv utan inbokade möten, mediciner, resor m.m får jag inte välja själv. Och om detta inte skulle gå bra är det bara för dom att lägga in mig igen varje sig jag vill eller inte så bestämmer dom de. Jag hoppas att jag kommer slippa mitt lpt och kan få försöka återgå till ett sundare och bättre liv när jag kommer hem. För när jag väl kommer hem kommer den första tiden va svår. Här har jag personal dygnet runt och att göra destruktiva saker här försekommer inte alls så som hemma. Jag lever i två olika världar. Dagen har varit ganska jobbig. Nu har jag ångest och ont i magen. Har också fått ny medicin och en annan är utsatt. Men jag vill verkligen hem. Jag vill klara mig själv. Men helt ärligt så är jag rädd. /Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback