stolenmoments

Inte okej.

2011-08-25 @ 22:33:18

Har inte sovit mer än 6 timmar på 4dygn. Känns som om jag kommer vara ytterligare somnlös i natt. Fan. Nattpersonalen kommer ta ifrån mig min telefon. Just nu är jag bara förbannad. Eller igentligen är det sorgligt. För de dom bedriver här är ingen vård, ingen sjukvård. För mig är det bara som en bur där jag behandlas som ett djurt. Och det där med telefonen. Ja, det lyckades att ringa en vid halv 5 i natt, just precis när en personal satt här, här inne med mig bara för att jag skulle sova. 30min satt han och då viskade han -sover du? Jag hade bra lust att säga NEJ men då visste jag att jag inte hade blivit av med honom så självklart lådsades jag sova. Och bara därför tar dom min telefon. För mig är min telefon en trygghet. Jag kan nå mina vänner och om det skulle vara dom något kan dom nå mig. Och så min pappa...jaa, behöver inte gå in i detalj. Men om jag inte svarar när han ringer så blir det inte nådigt om man säger så. Tack personalen för att ni kommer göra mig orolig ytterligare en natt. TACK! Det har hänt massor av mer hämsksaker här. Sånt man helst inte äns vill prata om. Hela min kropp värker, den värker av sömnbrist och ångest. Jag håller på att falla sönder. Bit för bit lämnas jag åt ångesten, åt sjukdomen åt allt som jag kämpar för att inte bli men som jag inte orkar att stå emot. Ja, jag vet att jag är sjuk. Så snälla ni som läser. Ta hjälp innan det går för långt. För när det väl har tagit över än är det ett helvete att ta sig ur det. Och då kan det va allt från självskada, deprision, ätstörning eller annan psykisk ohälsa. Lova att ta hand om er. /Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback