stolenmoments

WHAT?...Uppdatering ang sömn

2010-10-22 @ 09:10:36

OM JAG HAR SOVIT.

Javisst somnade jag ca:30min efter jag hade intagit tabletten. MEN lite läskigt va det allt.
Precis innan jag somnade höll min gardin på att strypa min blomma och skulle äta upp blommans blommor. Fick nästan lite panik där ett tag för det va så verkligt. Men jag fick verkligen tänka att NEJ en gardin kan inte strypa en blomma. HAHA. Sjukt dum man känner sig. Undra om det va bara för att jag blev så trött? Men jag somnade sen i alla fall och sov till kl:7 då jag blev väckt av ett SMS Grrr. Annars kanske jag hade sovit längre :D

ÅÅÅ superskönt att veta att kroppen och knoppen har fått sova i alla fall!

Nu har jag varit ute och gått en runda och sen lite senare ska jag träffa en vän på stan och mysa lite!
Me Like <3

Ha en bra dag /Minna

Permalink Dagens Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ache

skönt att det funka för dig vännen (:

2010-10-22 @ 10:41:55
URL: http://aches.blogg.se/

Postat av: jessica

tusen tusen tack för din fina kommentar!:) Och vad skönt att du fick sova, men var försiktig med de där tabletterna! Jag har fått liknanade reaktioner av t ex. imovane, att möbler och liknanade fått liv, typ. Och ibland är det mest lustigt, men om man mår psykiskt dåligt när det händer kan det gå mindre bra. Så ta tabletten precis innan du lägger dig ner och stänger ögonen, och ta den inte alls om du har svår ångest, okej? kram!

2010-10-22 @ 16:49:45
URL: http://kessen.blogg.se/

Postat av: Mezza

hej!

Zolpidem o Stilnoct har samma verksamma ämne. Bara olika namn eftersom det är olika företag som skapat dom.

Har testat de flesta sömnmedel (propavan, imovane/zopiklon, stilnoct/zolpidem, sonata, nitrazepam, flunitrazepam/rohypnol, samt många olika sorters lugnande och antipsykotika som ger trötthet)

Stilnoct/zolpidem hade jag ett tag, men efter att jag fått väldigt starka hallucinationer o knasiga idéer, så valde jag att inte ta dom mer och bytte till andra.

Just stilnoct har ju ibland den effekten.. hallisar och knäppa saker man gör (som att tex gå ut mitt i natten i ett höghusområde iklädd ENBART en kappa -näck under- för att kolla vilka barn som spionerade på mig vid lekplatsen kl 2 på natten... eller gå ut och prata med grannens en-buske...)

Det är verkligen huuuur viktigt som helst att man typ tar medicinen när man redan ligger i sängen... och att man inte läser eller ser på tv fram tills man somnar.

Man ska bara ligga och blunda och efter 20-30 min har den full effekt o man somnar.



Kram

2010-10-22 @ 16:55:41
URL: http://mezzasblogg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback