stolenmoments

We all have different reasons for forgetting to breathe

2010-11-28 @ 22:11:39

Söndag med träning, lussebullar och tankar,

Jag är hemma, hemma hos mamma. Det luktade lussekatter när jag klev innanför trösklen. Mamma och jag delade på en. Den va ljummen fortfarande. Älskar saffran.

Eftermiddagen hos pappa va ganska smärtfri. Han va inte hemma så mycket. Skönt. Städade. Måste se fint ut.
Jag hatar att städa där, men jag måste. Han behöver inte säga det. Jag gör det för att jag vet att jag måste.
Att slänga tomburkar, flaskor och andra äckelgrejer är inte kul. Men förövrigt är huset underbart, stort och har ett gamalt stuk över sig
Men det är bara att ta ett djupt andetag och göra det. Man kan väl säga att jag är van.

Det skulle kanske vara en julklapp, en nykter jul?

Har ägnat kvällen med att skriva lite.
Man kanske kan kalla det poesi
eller det kanske är fel ord.
Men här kommer lite tankarnas ord från mig.
Tycker i och för sig att det jag skriver är skit. Men ändå.

Utan dig finns jag inte

Utan dig är jag luft

Men med dig blir allting jobbigt

Med dig blir allting tufft

Ett andetag i taget

En tystnadens minut

Gör mig till en annan

En annan jag vill ge upp

Men du håller mig fast

Så hårt i ett grepp

Så hårt att jag inte kan andas

Men du får mig att leva

Det liv DU vill att jag ska ha.

/Minna

Permalink Tankar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback