stolenmoments

Alkohol eller mat, blod och tårar

2012-09-15 @ 11:32:56

Jag är fortfarande här

men som i ett vakum

Mina andetag blir tyngre och allt de där som jag trodde blivit bättre va bara helt tvärt om.

Att jag har problem med vissa människor vet ni redan.

Och att min pappa är känd alkoholist och går på AA vet ni nu.

För problem med alkoholen har jag nog nämnt men här har även jag varit en "blåst blondin" och jävligt blåögd.

Jag har sett det mesta som en alkoholist kan göra och innerst inne vet jag att min pappas liv är fult av lögner.

Allt det där du lovade, och allt det där du sa...

Det river i mig när jag ser din trasiga själ av tomhet oh när jag hör hur du somnar och knappt får luft, när jag får sköta allt det där du är som bäst på, där du skapat framgång och karriär. Jag gråter inombords när jag hör dina falska försvar, nr du ligger hela dagar för alkoholen slagit ut dig och jag trodde du hade så ont i ryggen som du sa.

Hur länge eller hur mycket? De som skrämmer mig är att nu idag insåg jag att jag är en matolist.

Jag tar till mat i form av Hets eller Svält för att döva precis som du tar till tabletter och alkohol.

Nästa vecka får jag provsvar från vårdcentralen, rädd att jag ska vara sjuk! Tror jag gått för länge med infektion.

Jag är som det där glaset jag tappade i frustration en sommarkväll på avd, jävligt splittrad.

hoppas ni kämpar där ute!

 

 

 
 

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback