stolenmoments

Syrgas, morfin och något som gick fel

2012-03-06 @ 02:09:46

Jag tror inte ni kommer tro att det är sant för själv tvivlar jag. För exakt en vecka sedan just vid denna tiden skulle jag och några tjejkompisar på en rodtripp upp mot landet. Allt va bokat och klart och alla i min omgivning tyckte att det va exakt det jag behövde. En weekend med bara skoj och försöka koppla bort allt. Läkare hade godkänt min resa och även han tyckte att ett break bara skulle vara till min fördel med tanke på allt jag varit med om den sista tiden. Detta va en morot som fick mig att kämpa för att få en så bra resa som möjligt. MEN så hände det som ingen trodde skulle hända. Jag tror att det är meningen, att jag inte är värd att få må bra och ha kul. För allt slutar alltid i kaos. Som i somras när jag och några skulle bo på hotell i gbg slutade med en stor krock då en man körde in i mig. Båda bilarna blev skrot och min va relativt ny och den nästan bäst krock säkra bilen i sverige vilket resulterade i att jag överlevde. Så det blev ingen resa. Efter de blev jag inlagd på LPT i 4mån viket va rena helvetet. Ja, jag va helt klart extremt självmordsbenägen så för min egen säkerhet va de det bästa, fast 4mån va för länge och när självmordstankarna lugnat sig blev man sjuk av de resterande 2mån då jag va extremt understimulerad och rastlös. Under denna tiden skar jag sönder en nerv i min vänstra arm Och den tiden blev det besök på IVA, ITVA och Medicin. Va även hos hematologen för att få blod intravenöst. Efter utskrivning fick jag en mer frihetskänsla fast ändå fången i mig själv. Men allt gick bättre än väntat och medicin och nya insattser med hjälp och stöttning av personal blev mycket bra efter förändringar. Tyvärr har det blivit några fler vistelser på akuten där min arm fick sys igen. Tur att läkarna på soma sidan inte kan se mina psyk journaler. Och som ni vet fick jag för ett tag sedan besöka hjärtintensiven då jag nästan höll på att stryka med. Riktigt läskigt. För visst, om man mår psykiskt dåligt och bestämmer sig för att ta livet av sig har man ett val (säger absolut inte att det är lätt och ibland syns bara en utväg och just då vet man inte bättre) Men där låg jag mellan liv och död kändes det som med livet i läkarens händer IGEN. Nu måste oturen vända....OCH VAD HÄNDER!!!?? Samma dag som vi skulle åka jag och mina tre vänner händer det igen. Akuten och lång väntan, ville hem så jag kunde följa med. Men vid 23,00 kom jag upp på Kirurgen och då åkte mamma hem. Ont, orolig och ledsen över allt bemöttes jag som tur va av bra natt personal. Smärtan i magen va nästan outhärdlig. De fyllde då min kropp med dropp, ketogan och morfin och den allra värsta smärtan klingade av en aning. Massa prover togs. Va själv på mitt rum tills en dam kom in ca 1timme efter mig. Vi båda låg med sjuka buksmärtor. Ångesten började krypa i mig för nu visste jag att de andra va på väg mot vår semesterort. Så med smärta, rädsla och ångest började jag till och med gråta. Minns knappt när jag gjorde det senast.Brukar nästan ALDRIG göra de. Tur att de va natt så ingen hörde.Personalen tittade nog till mig lite extra för de märkte att jag hade det jobbigt och ja, de fick komma typ en gång i timmen och ge mig morfinspruta. Hoppar fram en bit...Hela dagen som kom kände jag mig ganska borta av all medicin. Fastade och började bara spy galla. Ultraljudet va toppen så dom hade ingen brådska. Jag blev sämre och sämre. Hade inte feber när jag kom men nu denna kvällen fick jag hög feber. Klockan 01.00 mitt i natten blev det operation. Dom skulle ner och kolla med titt hål så dom målade två prickar på magen. Började vakna till på uppvaket runt 11 och hade lika ont som innan. Det kom en ssk och berättade att min operation INTE gått som väntat. Det va mycket värre. Så hade inte bara två hål utan ett stort snitt över typ halva magen, sönderskuren magmuskel och massa mer. Nu har jag varit hemma några dagar. Kan fortfarande inte sova i sängen och jag sover knappt över huvud taget. Fatta chocken att vakna upp. Gick på så stark medicin så den riktiga chocken kom nog när jag kom hem, Kunde inte resa mig, gå på dass, bära saker , gå, stånga och öppna dörrar och det värsta KLÄ PÅ SIG. Allt händer mig helt enkelt. Å vilket långt jobbigt inlägg men det är därför jag varit frånvarande. Hoppas ni har det okej. Massa kramar

Permalink Dagens Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ache

fyfan! vad var det för fel på magen? hoppas du bli bättre snabbt! kram

2012-03-06 @ 08:13:57
URL: http://ourskinnylove.blogg.se/

Postat av: mezza

Men oj... vad var det som va fel i magen? Vad hade hänt!?

MASSA kramar!!!

2012-03-06 @ 15:59:39
URL: http://mezzasblogg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback