stolenmoments

Läkarsamtal

2012-02-02 @ 12:17:03

Slutade med att vi satt och småfnittrade både han och jag. Det är skönt att jag haft honom i både sluten och öppenvården. Då slipper jag dra saker om mediciner och annat. Han tycker jag är lite galen. Och jaa det kanske han har rätt i ;) Han brukar skratta åt mig, eller det gör ganska många. Jag va alltid den som alla skrattade åt. Han tyckte att jag såg bättre ut än förra gången. Det kan man säga att han hade rätt i. För förra gången hade jag slagit mig så hårt att jag fick åka och röntga mig, skurit så djupt att stygnen aldrig tog slut och deras argument om att polisanmäla eller våga sätta stopp för det just nu den psykiska misshandeln som en viss person orsakar mig. Det blev helt enkelt för mycket. Så denna gången gick det hålla ett normalt samtal vilket va bra. Concertan höjdes och det kanske ska sättas in Ritalin också så småningom. Nu ska jag ut och gå i snön, till behandlingsenheten och senare ska vi baka scones och se på film. Känner redan att jag är lite smått nervös inför de. Tur att de är bra personal. Kram på er

Permalink Psykiatrin Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Läs på du, den var menad till att göra något lite positivt för en sekund eller så. Glad att den fick en bra effekt <3



Det finns ett mindre smärtsamt liv, men för oss både ter den sig avlägsen, än mer avlägsen känns det när det blir, som du säger, för farliga situationer. Som vi lätt kan förlora om vi tappar för mycket. Och ja, vi kommer verkligen, verkligen få kämpa.

Och jag har inte den blekaste aning om hur ett bra liv ser ut. En morgon vi vaknar upp och känner att den kan bli bra? Bättre än de dåliga dagarna i alla fall. Eller jag vet inte. En dag då vi inte längtar efter att få fly?



Men vad skönt om det stämmer, om vi klarar det dit så blir det bättre då. Om inte tidigare?



Nervös för filmen eller sconesbakningen?

kramar

2012-02-02 @ 15:48:58
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback