stolenmoments

Jag och sjukhus

2012-02-09 @ 15:27:57

Hej på er. Nuuu är jag hemma efter ett antal vändor till och från sjukhuset. Jaa, allt är helt stört och jag orkar inte skriva om allt. Just nu är jag orkeslös och har svårt för att anstränga mig. Jag som är så sjukt aktiv och aldrig är still så såhär dåligt va det länge sedan jag mådde. Fick komma hem från hjärtintensiven igår kväll och mina boendestödjare blev inte glada. Dom ville att jag skulle stannat minst en natt till men det ville inte jag. Så jag tjatade mig hem. Tänkte jag lika väl kunde va däckad hemma som där och slippa se alla sjuka och höra alla ljud. Det hemska är att eftersom jag är psykiskt sjuk så tänker dom mest på de. Och denna gången sökte jag inte pga psyket utan mitt fysiska månde (eller det va mitt boendestöd som skickade ambulans). Dom tog mig inte på allvar och tänkte skicka mig till psyk och jag sa att jag inte skulle åka dit för jag kom inte in för mitt psykiska mående, okej då får du åka hem sa dom. När jag sedan reste mig och skulle gå kunde jag inte gå rakt, blev svart framför ögonen och jag höll på att svimma. Dom tog mig i varsin arm och skrek att jag skulle skärpa mig, skärp dig för fan. Men såhär kan vi inte släppa hem dig sa dom då helt plötsligt. Jag bara skrek att jag ville hem eftersom det va de dom hade sagt. Sen tog dom blodtryck ståendes och då va det dropp och upp till hjärtintensiven direkt och dom hade till och med kallat dit en psykläkare. Såå till alla er där ute som sitter med psykiska problem och kommer till sjukvården. Om ni känner att det är något som är fel och inte blir tagna på allvar, så stå på er. Allt detta bara för att jag har haft det trassligt i mitt liv. Det sista man vill är att bli bemött som om man är ett stort jävla psykfall utan bara människa.

Permalink Dagens Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Eriiza

Brukar inte heller flippa utåt, så hela häkte-biten

känns surrealistisk.

Och jag håller med dig, att äta och spy är mer

ansträngande, tär så mycket mer på både kropp och själ.

2012-02-13 @ 17:55:43
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Postat av: Eriiza

Det är sorgligt att man skall behöva bli behandlad så.

Sedan skall man inte dra alla på sjukvården med en

kam, många ÄR bra och sköter sina jobb.

Men allt för många försummar.



Blir inte heller tagen på allvar när jag har fysiska

men, de läser bara att jag varit intagen på psyk, så

alla mina smärtor avfärdas som ångest.

2012-02-14 @ 13:59:26
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Postat av: tilda

Känns som att läsa om mig själv när jag läser din blogg..Kom ihåg det tjejer vi är inte ensama vi har varann! KRAM

2012-02-15 @ 22:28:27

Postat av: <3

Känner så väl igen det där, att allting är psykiskt bara för att man har behandlats inom psykvården tidigare. Jag gick länge med en allvarlig inflammation i tarmen, och det tog ett år innan de insåg att jag faktiskt var fysiskt sjuk... Kram till dig!

2012-02-18 @ 09:48:34
URL: http://silhouette.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback