stolenmoments

Tsunamin och ett antal tankar därefter

2011-03-12 @ 09:23:09

Min hjärna är fortfarande inte helt okej ;)

Men här kommer lite tankar.
Min vän va med under tsunamin i thailand.
Hon och hennes familj överlevde men vissa av dom blev mycket skadade.
Det är fruktansvert nu när hon berättar hur hon kände då och hur hon berättar att alla vänner runt om henne va ledsna, oroliga för om hon skulle va död eller inte. Ovetskapen va fruktansvärd.
Men hon berättar även att chocken. Mom vad som hände va så stora saker som inte kunde ske ske, tex som att en man lyfte på ett träd för att rädda en människa. Full med adrenalin lyckas människan att göra onaturliga saker i riktigt svåra tillfällen av ren livsinstinkt. Otroligt.

Jag tänker på vad som händer i japan.
Hur många människor som fått sätta livet till.
Vad är världen påväg, vad händer sen med vår natur när det bara går åt de hållet.

Ibland tänker jag så att jag kan dö i morgon. För det finns vissa som just uttryckt dom orden. Minna du kan dö i morgon. Och då väljer jag att vara olycklig när jag väl lever.
Jag ser upp mot dom som lyckas utnyttja dagen som om den vore den sista.'
Det skulle inte funka i längden. Men jag utnyttjar verkligen inte mina dagar. För som jag sa, vi vet inte hur många vi har kvar.

Vi borde leva nu.


Eller hur?
För visst är det vår tur nu?
Jag vill inte leva som jag gör nu,
med tankar som styr mitt liv,
jag ska styra mitt liv
inte hon.

Är ni med?
Ska vi börja leva?

Och jag avslutar med en tanke till alla drabbade i Japan och till alla dom som va med under Tsunamin i thailand.

/Minna

Permalink Tankar Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Hatar den där rädslan så, när man vet att det kan vara så men man vet också att ett samtal kan komma och handla om motsatsen.

Känner du någon där borta?

Det är svårt, ibland blir det svårare när människor säger så till en. Man stänger av lite.

Vad gör du idag?

kramar

2011-03-12 @ 12:09:06
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: Anonym

Abslout! Jag är med på att börja leva nu. Verkligen LEVA!!! Sedan vet jag inte om jag håller med om uttrycket "väljer att må dåligt" för det är inget man bestämmer själv och iblan är det helt enkelt för svårt att fatta beslut som är bra för en men nu skiter vi i dåligt mående och lever fullt ut i dag!

<3

2011-03-13 @ 08:37:36


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback