stolenmoments

Terapeut?

2011-03-24 @ 22:25:03

Förtroende?

Jag har aldrig haft en terapeut innan. Jag vet egentligen inte skillnaden på de och psykiatriker, eller jo kanke, den sistnämna får skriva ut medicin. Men rent behandlingsmessigt?
Jag har byggt ett enormt förtroende till min läkare och det känns konstigt att inte ha varit hos henne denna veckan. Ingen att kunna beretta "djupa" saker för. För mycket av mitt förflutna finns fortfarande endast kvar innom mig.
Men nu ska jag börja ta allt med L. Och det känns läskigt att behöva anförtro sig åt en okänd människa.
Det är skitjobbigt då jag har svårt att lita på folk.
Men jag får nog ge det ett tag. För jag vill inte gå in med förutfattade meningar om att detta inte kommer funka. För det märker vi med tiden.

Ska träffa henne i morgon och vi ska skriva något schema tror jag det stod på schemat ;) haha
Kanske skulle bli lunch där med men vi får la se!

Har haft riktigt mycket denna veckan och det har varit riktigt tungt.
Hoppas på en okej helg.

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: gryningsljus

Bättre att ha både läkare och terapeut/psykolog. Läkare för mediciner och medicinsk bedömning om t.ex. inläggning och någon annan att prata med och gå på djupet med. Läkare har oftast inte lika mycket tid som en terapeut även om du verkar ha en bra läkare som tagit sig mycket tid för dig. Hoppas det blir en bra dag och att du kommer att gilla L!!! Kram kram!

2011-03-25 @ 08:01:04
URL: http://anorexivardag.blogspot.com

Postat av: tr

Jag har både psykiatriker och psykolog, vilket jag tycker är både bra och dåligt. Ibland missas saker i kommunikationen mellan läkare och samtalskontakten. Men sen är det skönt att ha en som man kan förtro sig åt och en som sköter det praktiska, som mediciner. Men jag har också jättesvårt att anförtro mig åt folk, och att anförtro sig åt två personer är mycket svårare än en. Men man lär sig att bara skita i det.



Kram

2011-03-25 @ 11:36:00
URL: http://trainunderwater.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback