stolenmoments

Näring?

2011-03-20 @ 22:09:22

Och söndagen börja lida mot sitt slut.

Jag har tagit ut mig förmycket idag. Rent kroppsligt. Det känns nu. Men jag gillar det ju!
Sitte med en kopp te och fryser.
Fyck nyss en sån där känsla, JAG MÅSTE HETSA. Ångest till tusen men tog theralen och lyckades faktiskt gräva ner mig i skolböckerna. Altså ingen hets. Bra!

Idag har varit en dålig matdag. Teoretiskt i alla fall. Inte blivit någon mat alls.
MEN jag har varit duktig och tagit en av mina näringsdrycker (som jag i vanliga fall hatar och inte tar).
Det är ju bra, RIGHT?
Lite lättare att dricka än att äta, men jag är dålig på det där när ingen har direkt koll på mig.
Men men...
Eller vad tycker ni?



Nu ska jag fortsätta dricka mitt te :)

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: gryningsljus

Närinsdryck är ju bättre än ingenting men det fungerar ju inte att ersätta en hel dags matintag med EN näringsdryck!!! Jag tror de säger att man om man enbart dricker n-dryck behöver 8 st på EN dag! Kämpa på med maten, det räcker med den ångest du redan har, jag lovar dig att du inte vill djupare ner i ätstörningsträsket dessutom!!! Kan tänka mig att du blivit påverkad om det var anorektiker på avdelningen när du var där men DET är inget liv att sträva efter, det är ett rent helvete!!! Att du fick hets-sug berodde helt säkert på att du inte ätit. Det är det det leder till att svälta sig, för i stort sett alla, vad de än säger. Hetsätningar är en del av anorektikerns vardag. Och ännu mer ångest! Vill att det ska gå bra för dig, jag bryr mig det är därför jag skriver det här. Du kanske tycker jag är hård men jag har sett så många som gör som du för man tror att man kommer må lite bättre då "bara man blir smal" men det funkar inte! Man blir aldrig smal. Aldrig. Ju mindre man väger desto tjockare blir man. Lovar. Det är ett rent helvete på ALLA sätt!!!

kramkramkram!!!

2011-03-21 @ 08:41:23
URL: http://anorexivardag.blogspot.com

Postat av: Elin

Du har rätt, det känns som att jag ska dö varje gång vågen visar + 0.1. Hatar, hatar, hatar att jag inte kan fatta själv att det krävs. Den friska Elin vill kunna åka buss utan 20 tabletter och vill kunna spontanköpa pizza. Men några kg upp vore

kanske bra för min kropp som totalstrejkar just nu.



Vad tycker du själv, skulle du klara att vara deltidssjukskriven och jobba eller plugga sen? Vilken läkare tror du har mest rätt?



Sömnen är upp och ner, som för dig antar jag. Du då, hjälper medicinerna?

hur mår du idag?

kramar

2011-03-21 @ 13:32:44
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback