stolenmoments

MorgonTimsTankar

2011-03-10 @ 08:15:26

Tiden tickar

Och jag blir mer och mer stressad.
Men läkarna skyller just nu på skolan.
Och, ja till viss del har dom rätt. Det är SJUKT mycket och jag kanske egentligen inte pallar (nej ja gör nog inte de) Men med en sjukskrivning, altså helt, kommer verkligheten så långt bort och jag kanske inte orkar med vardagen för de. Ger upp totalt.
För just nu är det skolan som får mig att kliva upp ur sängen och det är skolan som gör att jag måste gå och lägga mig. Förvisso har jag jobb om jag skulle välja att hoppa av men det skulle kännas som ett katastrofalt misslyckande.
Men egentligen, det är ju inte skolan som fått mig att må dåligt.
Så jag kör på ett tag till.
Kanske tills jag kolapsar som min kära läkare sa till mig igår att jag säkert kommer att göra. TACK för feedbacken

Nähe, plikten kallar!

Hoppas ni får en bra dag

/Minna

Permalink Tankar Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Önskar du kunde se själv hur du sliter ut dig, hur du misshandlar dig själv. Tror du inte att du skulle göra bättre ifrån dig i skolan om du mådde bättre? Även om det att du slutar skolan leder till att du mår sämre, vilket inte är konstigt. Med en ätstörning är allt man gör fel, oavsett vad det är eller när man gör det.

Har du stöd från fler håll än vården? Som verkligen hjälper alltså?

Jo har två sömnmediciner, men de hjälper allt mindre.

kramar

2011-03-10 @ 11:08:31
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: gryningsljus

Det är svårt att veta vart man ska dra gränsen för hur mycket man orkar göra och vad som är bra för en. Jag håller med om att det är bra att ha någonting som gör att man kommer upp på morgonen och i säng på kvällen men det får ju inte leda till krasch. Det är du som måste bestämma och jag förstår att det är hur svårt som helst. (Läkarna kan vara kloka i bland, kanske att du borde lyssna på henne...?)

Kram och lycka till med vad du än bestämmer dig för att göra!

2011-03-11 @ 09:02:23
URL: http://anorexivardag.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback