stolenmoments

Övervakningsgrad

2011-06-03 @ 10:36:28

Fick en fråga om vad 1A och 2A betydde så här kommer ett svar!

På psykiatriska avdelningar finns alltid någon typ av övervaknings grad. Jag vet inte riktigt hur det är i resten av landet men här där jag är finns det olika grader i alla fall. Jag kan bara några utav de, alltså de jag själv har haft.

3B = X-vak – Tillsyn hela tiden – Jag får alltså inte gå på toa själv utan de måste följa med in
2B (tror jag) =Tillsyn var 15min – Kollar till en nästan hela tiden.
3A=Ej ut – inte gå ut, bara vara på avd
2A=Ej ut, endast med personal eller mamma
1A= Fritt ut

Nu har ronden börjat. Jag kommer inte att träffa läkaren. Men jag hoppas ändå att mitt övervak ändras till 1A. För detta är piss jobbigt. Att inte kunna gå ut. Jag kan bara gå ut på en innegård, men då måste jag gå genom en annan avd och där är det fullt med läskiga typer. Så det gör jag helst inte. Och jag kan inte följa med de som röker ut heller för det gör dom på framsidan och dit får jag inte gå. ÅÅÅ...
Men jag ska åka hem en sväng med mamma i alla fall, så jag kommer här igrån ett tag.

Arbetsterapi innan. Blir nog att pärla lite igen. Mina vänner kommer bli så glada ;)


/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Em

Jo de har vi också, fast vi kallar inte de efter 2a osv..

Med mig.. Inte så jätte bra har ju varit inne under lpt men när de släppte ut mig tog de bort min Äs behandling och nu är jag helt utan hjälp... Och ångesten bara stegrar dag för dag :S



Hoppas att de ändrar den för din skull, minns hur glad jag blev när jag fick lov att gå ut för första gången (dock med anhöriga) tyvärr orkade jag knappt gå något :P men ändå att bara få komma ut liksom..

2011-06-03 @ 11:11:45
URL: http://minanorexiresa.wordpress.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback