stolenmoments

Åååh Gud hjälp...

2011-06-28 @ 18:02:38

Nej jag kanske inte är världens mest religiösa MEN...

Man kan säga att mina dagar har varit helt upp mot skyarna. Totalt kaosartade.
Och att jag sitter här är faktiskt väldigt bra.

Okej, detta har hänt:
Allt de som jag skrev här om dagen med krocken, sur pappa, arga kusiner, cancer m.m och inte nog med de så dök ambulansen helt plötsligt upp i går kl.23.00.
När nattpatrullen ringde vid 21.55 och sa att dom skulle komma sa jag NEJ jag vill inte att ni ska komma och se mig sådan här. Jag hyperväntilerade nästan i telefonen och ville absolut inte att som skulle komma. Men dom kom ändå. Och nog fick dom en shock när hela toaletten va i en annan färg och jag sittandes på golvet helt lullig.
En av personalen hade då ringt ambulansen och det va jag helt ovetandes om.
Dom hjälpte mig att tvätta av mig och städa i badrummet.

Vilket fall så slutade det med att ambulansen fick åka tillbaka så jag fick panik för att dom kom och jag INTE ville åka med. Och natten stannade till 23.30 och nu har jag inte äns några knivar kvar i köket.

Men men, som sakt, jag är här och det känns otroligt skönt :)
Och nu får gud snart se till att det inte händer fler saker runt om mig ;) hehe

Nu ska jag åka hem till mamma en stund.

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Även om det finns stunder på dagen då det känns som att man ens blir positiv av solen finns det ändå en inneboende rädsla för man vet att allt kan vända på fem minuter. Kl 17.24 sitter man och tänker på att solen skiner, att jag orkade till stan utan att dö och vara nöjd med det. 17.31 sitter jag med tårarna i halsen. Det är inte kul att leva längre.



Det är sällan det finns tvättider som passar, men så är vi väl ganska låsta vid våra vanor, särskilt de sjuka vanorna. Låt bli att skada dig själv, en dag kommer en dag då du klarar det. Med eller utan hjälp, men det lär gå fortare om du orkar med hjälp, nu när det börjar rulla med det. Blir det lugnare och bättre folk efter sommaren och semestern eller är du nöjd och hoppfull med det du har nu?



Ambulans är verkligen ångestladdat. Så avgörande liksom. Påtagligt och lätt att fokusera på, det är en symbol för något mycket värre. den där kraschen kommer, det lär den göra, så som du mår, men någon gång kommer det en tid då du lyckas hålla dig ifrån kraschen och det där dyket rakt ner på botten. Ge inte upp, det är när du ger upp som du ger äs ännu ett år, flera år. Du har redan gett äs och depressionen alltför många år. Du är värd bättre. Inget av det här är ditt fel, du förjänar inte det här, oavsett vad andra, och ditt huvud säger. Glöm inte det.

kramar

2011-06-28 @ 18:23:42
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback