stolenmoments

Akuten och mycket mycket mer

2011-07-27 @ 13:57:17

Fyy fan.

Livet kan va så otroligt orättvist.

Och igår hade jag en riktigt hemsk dag.

Jag hade sovit hos en kompis och det blev inte mycket sömn för min del. På förmiddagen får jag reda på att hennes pappa har fått cancer och hon blir helt förstörd. Åkte till behandlingsenheten och där va det riktigt jobbigt. Så när jag kom hem hade jag sjuk ångest. Ringde till mitt boendestöd men dom svarade inte. Och sen hade det gått för långt. Min ångest hade blivit så hög att jag inte riktigt vet vad jag håller på med. Så jag skar mig. Sen kom mitt boendestöd med vb medicin, blev lite lugnare. Hon sa att vi skulle åka till akuten men jag ville verkligen inte. Men tillslut fick hon med mig. Och såklart skulle en gammal klasskamrat stå i luckan på akuten. FAN. Men sen fick jag träffa en läkare i alla fall. Hon sa att om jag skurit 1mm till så hade jag skurit av alla nerver i handleden och då hade jag inte kunnat använda handen mer. Så hon sydde.

 

Inte nog med de så ville hon skicka över mig till psyk, men jag ville verkligen inte. Men då sa hon att om jag inte åker så skriver hon ett tvångsintyg och då va det ju bara för mig och mitt boendestöd att köra bort dit. Så sen fick jag sitta där ett bra tag. Fick tillslut träffa läkaren, jag sa att allt va bra och att jag bara ville hem och sova så efter 2min fick jag gå… Vilket jävla rabalder det blev. Nu ska jag snart till behandlingsenheten igen och träffa min terapeut och en läkare. ÅÅÅÅ Har fått penecelin för såret också, tydligen en riktig hästkur enligt mitt boendestöd. Jag är helt dum i huvudet känns det som. Mamma blev helt galen när hon fick höra allt också.

Fan jag orkar inte

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback