stolenmoments

Fighting spirit

2011-01-29 @ 16:53:28

Permiss över natten.

Känns underbart faktiskt. Varit en tung natt på avd. Fick 2stilnoct och 1ml theralen vid 23.15. Somnade INTE. Ni vet vilka tankar som kommer då…. Skära, skära, skära… MEN jag tog bara fram rakbladet (som jag så väl gömt) la det på handfatet. Har svaga minnen av att personal kom in men inget mer, antar och tror faktiskt att jag gav rakbladet till dom, somnade, vaknade igen vid ca03.30 då av skrik. Väntade ett tag, men kunde verkligen inte somna om. FÖR FÖRSTA GÅNGEN TRYCKTE JAG PÅ LARMET, de ni. Jag orkade verkligen inte gå upp plus att jag tycker det är lite obehagligt när jag inte vet vem det är som skriker. Men visste också att dom va en extra personal i natt. Fick 2st atarax men hade svårt för att somna. Det satt en personal hos mig då och de va faktiskt helt ok.

Men nu är jag hemma. Har ätit tacos med familjen. Gick bra. Ska iväg till lägenheten snart och vidare till en kompis en stund trotts att jag ser ut som ett lik och känner mig lite bakis efter nattens droger och för lite sömn. Men jag måste, måste ut, röra mig bland folk och inte isolera mig helt. För jag är ju faktiskt en väldigt social person från grunden och har alltid varit. Fick med mig 6atarax 2stilnoct och 2ml theralen hem till behovsmedicin. Jävlar, hon va inte lite generös den ssk, men sen är hon helt bakom flötet också ;)

Och jag måste bara säga att denna helgens dagspersonal är totalt usel. Ja, jag är inte den ända som tycker de heller utan alla patienter. Därför känns det extra bra att åka hem. Okej, jag missar 2bra personal som jag kunde pratat med men jag ska ju tillbaka i morgon (helvete) Men helt ärligt tror och hoppas jag innerligt att jag kommer hem helt på måndag, men blir lite orolig för att jag kanske missar ronden när jag är i skolan.

Fick en mycket fin och uppskattad kommentar från gryningsljus som jag tänkte svara på lite här. Det som hände på avdelningen va väldigt hemskt. Personalen va själva mycket chockade och krishantering för både personal och patienter sattes in. Allt va mycket proffisionellt. Faktiskt. Det va jobbigt för oss alla. Även personalen är människor. Och vi har pratat mycket om det alla tillsammans. Mycket bra bemötande. Men självklart sitter de i. Och på onsdag börjar jag i DBT på en behandlingsenhet. Det är lite därför dom vill att jag ska stanna, tills jag börjat där. Hoppas på bra hjälp där!

 

Hej uppsatts blev det nu ;) hehe…

Visa mig lite kämparglöd nu hörni ;)

Plus att jag har inte läst NÅGRA bloggar eller svarat på några kommentarer hos er bara så ni vet. Ska göra det i morgon :D längtar efter att få se hur det går för er.

Hoppas det är bra med er finingar<3

 

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback