stolenmoments

Måsten...!?

2011-02-15 @ 16:01:02

Det finns så mycket jag borde just nu...

Jag borde plugga
men orkar inte ta tag i det, det är för mycket och allt blir bara en smet.
Jag borde städa
men orkar inte för allt är bara en röra då jag inte vet var jag har mina grejer efter flytten.
Jag borde träna
men orkar inte för att jag inte sover och latar mig
Jag borde laga mat
för att jag överhuvudtaget ska orka något som jag just nu inte gör.
Måste ringa AVD
för jag pratade med min läkare idag och jag fick stränga order om att ringa och åka tillbaka med all den medicin jag tiggde till mig i all min vrede (hmm...)

En annan sak som är jobbigt just nu är att jag inte kan känna lycka, eller lycka kanske är ett för stort ord men bara kunna känna mig en aningen glad. Jag känner mig inte glad, inte alls faktiskt.
Allt jag gör bara görs och det känns inte som om det har en mening. Det bara MÅSTE göras för att jag ska ha ett liv, fungera och överleva.


Ska till behandlingsenheten i morgon. Andra gången. Första va hämsk och skulle egentligen varit där em gång förra veckan också men kunde inte den tiden. Behandlaren (eller vad det nu är?) trodde bara att det va en ursäkt för att jag skulle slippa undan och inte behöva komma. :S bra tankar dom har om en! ;)

Nähe Minna. Nu måste jag ta och bocka av lite av min lista och idag MÅSTE jag duscha. Äcklig jag är men det va ett par dagar sen! USCH!

Hur går det för er med allt i livet? Jag hoppas på det bästa och att alla kommer att ta sig ur den skiten som just ni lever med. För alla har vi något dålt där inne som kanske inte alltid syns på utsidan. Något jag ofta hört i livet och till och med av både personal och patienter på avd. Vet inte om jag ska ta det positivt eller negativt!

Men ja, ta tag i mitt liv va det ja!!

/Minna


Permalink Dagens Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

När bestäms det om du ska stanna kvar på avd? Bra, låt bli det, i panik kan man göra mycket dumt. Eller ja, de flesta kan i alla fall. I alla fall kunde jag. Kan jag. Och det har fått konsekvenser, så stanna på avd, snälla?

Har träffat så många människor inom vården, psykiatrin speciellt, och jag har mött värsta sorten, de har varit ökända inom hela divisionen psykiatri för att de är så dåliga/hemska/känslokalla/uttröttade och har så dålig hand med patienter, men Lotta är inte sån. Hon har med all säkerhet varit trött på mig, arg på mig, besviken på mig, men hon ger inte upp. Har inte gett upp, men nu är det slut med det också. Känns som att jag haft mina chanser nu..

kramar

2011-02-15 @ 21:53:25
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: carola

tack själv för din underbara kommentar.



Vet ju inte riktigt vad du går igenom men jag känner igen mig i en hel del.

Känna lycka, glädje, kärlek....

Duscha, varför?



Nu har jag dock börjat få tillbaka färgerna i mitt liv, tar ett steg i taget.

Tack vare underbara bloggläsare som stöttar och peppar finner jag styrkan.



Kan jag göra något för dig så gör jag det gärna.

Kram och sussa sött

2011-02-15 @ 22:12:26
URL: http://mammcarola.blogg.se/

Postat av: Mezza

Hej

Usch ja... alla dessa måsten och borden... Och ja, det blir ju så allt bara flyter ihop o blir surr och då blir inget gjort + att det ger ännu mer stress och obehag att man faktiskt är försenad med alla måsten och då blir det VERKLIGEN ett MÅSTE.

Blä!



Jag har måsten och borden... För att undvika kaos skriver jag ner det.

"Ok, jag måste städa. vad måste göras? Vardagsrummet? Vad i vardagsrummet? Rensa i Bokhyllan? Damma, damsuga, osv..

Ok, Bokhyllan, lista: Släng skit, ställ böckerna i ordning, damma av dom, kolla underskåpen i bokhyllan, rensa skräpet där, damma. Klart"



Jag tar lixom EN sak i ETT rum åt gången. Bara fokus på just DEN saken tills det är klart.

Sen kan jag gå över till nästa grej i samma rum, tex Damma. Först när det är klart släpper jag in nästa tanke, tex damsuga.

Steg för steg.



Innan jag tar tag i sakerna skriver jag klart listan. Helst för allt som ska göras, i små steg, annars skriver jag ett rum bara och sen nästa rum nån annan dag.

Konkret på lappen innebär att jag inte måste tänka på det under tiden jag gör det. Bara följa punkterna.



Haft perioder då allt varit på lista. Typ:

7.00 Upp

7.10 Cigg

7.30 Frukost (macka med ost)

8.00 Duscha

9.15 Fixa hår och smink

osv...

Bara för att slippa komma ihåg allt i min skalle eftersom det ändå bara blev ett virrvarr och inget av det blev gjort.



Nuförtiden slipper jag dock ofta dessa listor. Har märkt att min adhd-medicin gör mig mindre förvirrad och stressad, så jag klarar mig utan dom.

Men när jag höll på med listorna som mest var det ett sätt att hantera vardagen, att slippa känna att "f**k! Jag glömde ditten o datten och nu hinner jag inte med det eller det..."



Kram!

2011-02-16 @ 12:52:33
URL: http://mezzasblogg.blogspot.com

Postat av: Mezza

hej

Jo, vi mår okej :) jag sambon och katten asså. Hon ligger just nu i knät och sover hehe.

Datorn ligger ovanpå henne men hon bryr sig inte.



Ont såklart har jag ju. Och älsklingen har hosta som inte vill försvinna. men annars e det finfint.

Har kommit iordning ganska bra här i nya lägenheten nu. Love it!



Massa kramar!

2011-02-16 @ 18:44:30
URL: http://mezzasblogg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback