stolenmoments

Strandpromenad

2011-08-01 @ 14:24:29

Det är sol ute men just nu gömmer jag mig inne.

På förmiddagen kom mamma och A och hämtade mig. Vi gick en runda med vovven nere vid vattnet så hon får bada. Det ser så mysigt ut när hon leker i vattnet och hon lyser upp min dag. Hon är 10år men blir som en valp i vattnet och det ända hon ber om är att man ska leka med henne. Sötnosen.

Men jag gillar inte att va ute och gå när det är varmt. Det innebär inte så mycket kläder och jag hatar att visa mig. Det är verkligen det värsta jag vet. Och speciellt nu när jag har gått upp i vikt också. Det är verkligen jobbigt.

Just nu tvättar jag. Men känner att ångesten kommer krypandes. Nu i några dagar har den börjat komma vid sådär 20.00 på kvällen och då är det 2timmar tills natten kommer. Dom börjar jobba vid 21 och då har jag fått ringa så har dom fått köra förbi psyk och hämta medicin eftersom dom inte får ha det i sin lokal. Knäppt men det ska nog bli ändring på de nu när jag har kommit in i bilden. Dom är inte alls vana vid min problematik och det märks ganska tydligt. Men men. Dom vänjer sig nog.

Funderar på att kanske gå till dagverksamheten för första gången idag. Vet inte om jag vågar riktigt. Men att sitta här nu till kl:17.00 då mitt boendestöd kommer, kommer jag få panik och supermycket ångest och då kanske gör något inte bra, så kanske bra att gå dit.

Skönt att slippa behandlingsenheten idag i alla fall.

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jessica - En flicka som är stark

Åh du, jag hoppas att du känner att du får bra hjälp.. Du vet säkert mycket om detta, men vill ändå hänvisa dig till mitt inlägg som heter "Tips på att minska självskador"



http://jessi91.spotlife.se/2011/03/07/tips-pa-att-minska-sjalvskador_526596/#comments

2011-08-01 @ 17:35:58
URL: http://jessi91.spotlife.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback