stolenmoments

Zoloft

2011-04-09 @ 12:38:25

Kanske en ny medicin?

Tack Gryningsljus och Ache för svaren om Zoloft, det känns bra och fler kommentarer om de uppskattas.
Jag är alltid lite skepptisk till nya mediciner eftersom jag är väldigt känslig för biverkningar.
Men L sa att jag behövde mer och starkare än vad jag har nu för att klara av att leva men heller inte bli allt för nerdrogad för att klara av att gå upp på morgonen och klara av skolan.
Det lät okej. För det jag minst vill är att bara proppa i mig piller bara för att. Och för att jag vet att jag har lätt att överkonsumera just tabletter.

Förövrigt har jag inte gjort mycket nytta än idag. Diskat lite från gårdagens festligheter, många vinglas och kaffekoppar blev det.

Känner mig dock en aning dålig i magen idag, hehe. Men jag brukar bli ganska körig efter alkohol ;)
Men jag känner mig inte bakis och jag höll mig till min ordinerade dos :D tummen upp.

Snart kommer mamma hit. Vi ska åka till farmor.
Jag tror inte ni reflekterar över detta när jag skriver så här men jag ska förklara lite kort.
Farmor = Pappas mamma. Min mamma och pappa är skilda vilket innebär att mamma inte träffar farmor längre eftersom det är pappas mamma. Fattar ni?
Det är liksom inte okej att dom träfas längre. Men idag ska mamma följa med mig. Och jag vet att farmor gillar mamma extremt mycket och har alltid gjort men vågar aldrig säga något eftersom pappa är som han är. Men nu får inte pappa reda på något. hehe. OOps...
Det ska i alla fall bli jättemysigt. Jag träffar farmor lite då och då och försöker ta vara på den tiden. För jag älskar verkligen henne och man vet inte hur länge man får ha kvar dom i livet. Farmor är en väldigt piffig och kry tant och det glädjer mig massor. Hon bor ensam i ett stort hus och jag ser upp till henne enormt mycket.

Så kameran ska med. Och jag ska försöka njuta av dagen. Försöka fika hos farmor. Trotts min ångest för alla kcal jag fick i mig genom vätska igår. Men det får de fan va värt......Grrrr

Ska ni hitta på något roligt i helgen?
Hoppas ni mår bra och kan njuta lite mer av livet än vad jag kan just nu!

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Eriiza

Hoppas du inte blir helt väck av tabletterna.

Annars blir man som sagt lite zombie-liknande.

Men du kanske behöver den ändå, de första veckorna

är ju värst med biverkningarna..

2011-04-09 @ 15:03:17
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Postat av: Twiggy

Jag blir helt galen av alla operatörer och rebjudande hit och dit. Vet inte vad som är bäst och billigast:S

2011-04-10 @ 01:30:48
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback