stolenmoments

Oväntat samtal

2011-04-25 @ 16:35:22

Psyk vän

Jag fick nyss ett samtal från en vän på psyk. Vi har träffats ett par gånger, skickar sms och pratar i telefon. Hon är underbar. Hon har andra diagnoser än vad jag har och har personal dygnet runt. Men jag lovar, du kan inte se på henne med blåtta ögat att hon har någon form av problem det kan du heller inte direkt göra när du pratar med henne. Smart och rolig men kanske inte så framåt som ”vanliga människor”. Hon brukar aldrig ringa när hon mår dåligt och jag har sett henne må dåligt många gånger från tiden på avd. Jag kan tillägga att hon har LPT. Men nu ringde hon, hon va ensam och grät. Jag blev så orolig, men hon övertygade mig om att hon pratat med avd med I och att hennes pappa skulle hämta henne. Och jag tror henne, hon skulle aldrig ringa och ljuga. Men det va jobbigt att höra henne så ledsen och uppgiven. Rösten va darrig. Men hon skulle inte göra något dumt sa hon1Denna fina tjej är värd något så mycket bättre än vad hon har. Men jag kan också tillägga att hennes personal är underbar. Vilka människor… ojojoj… dom ställde upp på mig många gånger på avd!

Nu ska jag ta en paus i pluggandet och åka iväg en sväng!

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback