stolenmoments

And then?

2011-04-16 @ 23:58:46

Och en lite störd kväll på de!

Haha...ja kvällen blev knas och urflippad,
trodde vi (jag) skulle bli stoppad av farbror blå
då jag saknar lyse på cyklen både fram och bak
och cyklade mot röd gubbe mitt framför polisbilen
SMART... nej!
Men jag bortförklarar mig genom att jag hade sådan hög fart att jag inte kunde stanna
och såg inte att det va en polisbil för ens jag va halv vägs över,
så jag tog risken som så många gånger förut och bara körde!
Menjag klarade mig fint. HAHA!

Annars har jag införskaffat mig ett antal blåmärken på armarn som ser väldigt misstänksamt ut.
Kameran har varit framme och har fotat en del macro bilder. YEY

Jobb i mon igen. Och grannarna har väldigt dålig musiksmak!

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: gryningsljus

Haha, kanske inte helt genomtänkt att cykla mot rött utan lysen framför en polisbil, men roligt efteråt om man slipper böter;)



Härligt att du har såna kompisar som du kan känna dig trygg hos. Jag har en sån vän och det är värt hur mycket som helst. Kanske du till och med skulle kunna ringa någon av dem och säga "Kan jag bara komma över och sova på din soffa i natt?" Om det är en riktigt dålig kväll i stället för att sitta själv med destruktiviteten. De skulle förmodligen bara bli glada att kunna hjälpa dig. Det behöver inte vara mer avancerat än just sova på soffan, du behöver inte prata och berätta en massa om du inte vill ibland räcker det med trygghet och att det finns någon i närheten. Tänk på det!

Mediciner är bra när de fungerar och under en kortare period. Har du mediciner som är beroendeframkallande typ benzo kanske du ska försöka minska eller ta bort om det går men de andra som faktiskt hjälper dig att må bättre kommer du kunna sluta med så småningom och hjälper de dig att få ett drägligt liv så är det värt att ta dem. Mediciner som du inte vet om de hjälper kan du ju försöka trappa ut. Jag gjorde det med några av mina mediciner och märkte ingen skillnad, då ska man så klart inte ta dem.

Jag är väldigt anti ångestdämpande mediciner som egentligen bara trycker ner ångesten men inte så mycket mer. Har man en panikångest-attack en gång i veckan och det fungerar med en tablett -ta den. Men att hela tiden gå omkring och döva ångest och känslor med tabletter tror jag inte hjälper en i längden. När man sedan ska sluta med dessa mediciner mår man bara ännu jävligare och ångest kommer man säkert ha lite kvar hela livet, det är bättre att försöka lära sig hantera den på andra sätt. Och det GÅR. Skriv en lista på saker att prova när det är för hemskt. Och bocka sedan av en sak i taget utan att ge dig så brukar det lätta lite. Såklart har man olika grad av ångest och ibland kanske man helt enkelt måste ta ett piller men man kanske inte behöver det varje gång -egentligen. Man gör bara det som är enklast...

Mediciner som reglerar stämningsläget och motverkar depression däremot tycker jag att man ska ta om man är i behov av det. Så småningom kommer man inte behöva de medicinerna heller men de är inte så farliga att sätta ut.

Mina tankar om mediciner, skriv gärna vad du tänker om det här. Är jag provocerande? Och sedan gör du det som känns bäst FÖR DIG! Du kan lyssna på andra men det är du som måste fatta beslutet vad som fungerar i ditt liv!!!

Kram vännen!!!!!!!!

2011-04-17 @ 07:42:51
URL: http://anorexivardag.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback