stolenmoments

Världen håller andan.

2010-09-25 @ 22:46:33

Snurra min jord igen.

Fortsättning... Jag minns en helg. Jag va 9år tror jag. Det va mycket folk hemma. Jag va ensamt barn, som alltid (jag är enda barnet). Det va mest äldre män 30-60år typ. Inte många tjejer. Jag lekte på mitt rum. Jag hörde hur det skålades och hur ölburkar öppnades. Jag hörde röster som skrek och sjöng. Kvällen hade bara börja.

Efter att mamma lämnade pappa är det jag som har fått ta hand om alla sysslor hemma som att städa, laga mat och sköta migsjälv när jag varit där. Har även fått jobba ute på vår gård. Om jag inte gjorde de jag blev tillsagd blev pappa mycket, mycket arg. Va vanligt att han mitt på dagen kunde gå och öppna en öl. Då förstod jag inte. Eller det kanske jag gjorde men jag ville inte se, jag blundade. Jag visste redan då hur kvällen skulle sluta.

Tillbaka till helgen...De dansade och sjöng kareoke i vardagsrummet. Klockan började dra sig mitt midnatt och festen va i full gång. Jag bestämde mig då för att gå och lägga mig. Jag gick till toaletten för att borsta tänderna, kissa och borsta mitt hår. Då ligger det en man i duchen, han ligger och spyr. Det hänger en annan man över toaletten, han spyr också. Det står en man upp, han drar in något i näsan. Som om han tog näsdroppar eller något(trodde jag då). Jag va lyckligt ovetande men rädd, mycket rädd. Jag gick aldrig på toa den kvällen...

Nä, okej... fortsättning följer pallar inte mer nu.

/Minna

Permalink Det förflutna Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: latzia

sv: "Jag har kontakt med min pappa. Han ringer mig på fyllan och om jag inte kommer dit blir han skit sur och blir ännu fullare. " Exakt det samma blir jag också utsatt för. Han har ringt och pratat med mig om att börja ta droger igen. Liksom.. jag är hans dotter.. jag ska inte behöva höra sådant. Inte du heller. Inte ens behöva se.



Om du kollar på min blogg så har jag ett arkiv som heter "pappa liv" där kan du läsa om min relation till honom, vad som har hänt och så.



Ta hand om dej ! <3

2010-09-26 @ 13:17:32
URL: http://latzia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback