stolenmoments

Döbakta kakor, kalla dagar men en underbar pläd har infunnit sig i min säng

2010-10-27 @ 23:44:12

Mina dagar går verkligen upp och ner.

Mamma bakar ofta. FÖR ofta. Det finns alltid kakor i frysen. Det är extremt lätt att bara sätta in näsan sen har man smakat en av varje sort. Det sorliga är att mammsen inte är någon höjdare på det där med att baka just kakor. Som idag. Det skulle bli liknande en sockerkaka med någon smet på. Men hon lyckas få kakan döbakt och detta märkte jag när smeten va på kakan och då kan man inte sätta in den i ugnen igen. ILLA. Resultatet blev en degig kaka. Den gick att äta men njaaa, ingen höjdare direkt. Tusan sa mamma och började fundera på nästa projekt i bakvärlden. Hmmm...

På förmiddagen va det en rätt okej dag. Det va bitande kallt när jag va ute med vovven men fint väder endå. Så det va skönt. Blev ytterligare en långpromenad med en vän senare.

Jag hat köpt en ny pläd till mig. Jag fryser alltid när jag ska sova men hatar när rummet är för varmt. Så jag tar hällre på mig en gosig pläd. Och den är verkligen GOSIG. Det är den finaste och skönaste jag någonsin haft. NÖJD.

Hade ångest innan. När päronen hade krypit till kojs. Sådär runt 9:o snåret. Började äta. En kaka, youghurt med musli, mango, banan, macka, mjölk. Kan inte hindra migsjälv då. BESVIKEN. Så just nu känns det som jag bara vill försvinna. Är trött men kan inte sova, vill inte sova, eller joo vill sova men inte drömma.

Ojämn dag och jag har dåligt samvete. För vad är orelevant men innuti mig bankas och hamras de. Som om någon hugger i sten.

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback