stolenmoments

Det gör ont för varje hjärtslag

2010-10-20 @ 10:05:03

Det Förflutna och jag ser allt i svartvitt.

Jag har hjärtklappning. Ångest. Jag vill inte ha det såhär längre. Därför skriver jag av mig lite av mina tankar, här och nu.

Jag är född in i en värld av alkohol & droger. Jag har inte valt att behöva tillbringa halva mitt liv i den skiten. När jag va liten förstod jag inte, nä jag hade ingen aning om vad alla vuxna höll på med. Jag hade bara en magkännsla som sa att det inte riktigt va okej. Men vad gör man som ett barn? Man tror på dom vuxna i ens omgivning och litar på dom. Idag vet jag att jag blev manipulerad. Manipulerad till att göra saker som inte är okej.
Detta höll på ungefär mellan 8-12års ålder

Vissa av dessa saker som jag fick va med om, de sitter i som sten i ett berg. Stenhårt har de kravlat sig fast i min själ, i mina minnen och tankar. Vissa saker vill bara inte släppa taget. Jag är rädd. Jag har en ständig rädsla för att min fasad, min så hårt uppbygda mur ska rasa. Då kommer hela jag att rasa med. Det är läskigt.

Mitt förnuft har ändå infunnit sig till en viss del. Jag har kommit på VARFÖR jag i vissa samanhang uttrycker och beter mig på ett visst sett. Mina vänner fattar inte. Jag förstår att dom inte fattar. För vem förstår en person som aldrig har berättat. Jag känner mig så dum. Jag skrapar ständigt mina knän ytterligare och igen, igen och igen. Det blöder och gör ont. Hela jag blöder.

Jag ber dig. Snälla pappa. Kan du inte för en gång skull låta mig leva mitt liv. Jag ber dig.

/Din enda dotter Minna

Permalink Det förflutna Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback