stolenmoments

Sjukdom eller inte?

2010-11-15 @ 22:12:03

Alkoholism!

Jag kan börja med att jag vet att enligt medicinska definitioner är alkoholism en sjukdom, inte ett beteende. Men ibland vet jag inte om jag håller med. Alla har ett val. Min pappa valde flaskan. Han gjorde fel val. Att börja med något så dumt.
Eftersom min pappa är ekonomisk oberoende och klarar av att ha sitt företag kvar så kommer han aldrig att hamna på gatan. Vilket i sig är skönt att veta men också så fel.
Jag har bara hört min pappa säga en gång att han har problem med alkoholen. Det är några år sedan nu, men det va när han åkte dit för rattfylla. Han tog då inte emot hjälpen han blev erbjuden. Varför?

Men till om alkoholism är en sjukdom eller inte. Som jag sa innan så tvivlar jag. Men visst, ibland tycker jag att det kan va en hämsk sjukdom eftersom den inte kan hjälpas med ett piller som vissa andra sjukdomar kan.

Okej, jag vet inte rikigt vad jag ville komma fram till men det va bara en tanke som kom upp!



/Minna

Permalink Tankar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback