stolenmoments

Songs for drinkers and other thinkers

2010-12-08 @ 21:43:30

Det förstör med än vad man tror...

Det är något jag har haft med mig i bagaget sen sju års ålder, alkohol. Jag va själv ganska tidig med att börja dricka. Hade min första fylla vid 13års ålder. Något jag ångrar. Det va för tidigt och inget jag direkt ville. Det är inte meningen att ”barn” ska dricka alkohol. Det för inget gott med sig, tyvärr. Självklart klandrar jag inte folk för att dricka. Jag kan själv ta ett par glas vin eller dylikt när jag är på fest och ibland mer, mycket mer. Men jag gillar det inte. Får sådan extrem ångest på kvällen eller dagen efter att jag helst undviker de.

 

Men att alkoholen har haft en stor inverkan på mitt liv är en sanning med modifikation. Jag önskar av hela mitt hjärta att det där lilla barnet som jag va hade sluppit se allt det hemska som förekom i mitt hem. Det är något som sitter kvar i mitt minne och undermedvetna. Att se vuxna människor bli förvandlade ju längre kvällen gick, hur de blev mer och mer påverkade och hur de helt tappade omdömet om verkligheten. Fruktansvärt vad alkohol kan sätta spår och ställa till det.

 

 

Nu ska jag försöka sova mer än vad jag gjort de två sista nätterna som i stort sätt bara har blivit ett par timmar per natt. Tyvärr har ångesten tagit över allt mer men jag känner att jag börjar må fysiskt bättre i alla fall. Tabletterna börjar försvinna ur min kropp och de gör att det går lite lättare att andas och hjärtat slår inte lika oregelbundet som innan. Skönt. Så det vore underbart att få sova. God natt. Snart i alla fall ;)

 

/Minna

Permalink Det förflutna Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback