stolenmoments

Sankta lucia

2010-12-12 @ 17:51:03

Morning.

 

Ska sakta bege mig mot staden och lite jobb. Blir hem och duscha för att sedan vara i kyrkan vid kl:16.00 med familjen. Luciafirande och tredje advent. Brukar vara fint. Men säg mej, VARFÖR börjar man gäspa direkt när man kommer in? Så jobbigt.  Men om mina ben lyckas hålla sig en aning stilla och inte kliar allt för mycket så kommer det att bli mysigt.

 

Kyrkan hör lite julen till. Stämning. Inte för att jag är troende, tror jag inte? Eller vilket fall så tror jag inte att världen skapades på 6dagar. Men jag är uppvuxen med kyrkobesök vid högtider och då har det en viss charm.

 

Ha en bra tredje advent nu alla fina.

 

(Såg nu när jag kom hem att inlägget hade hamnat i utkorgen hehe, så det är lite fel tid)

Kyrkan va riktigt mysig, barnen va underbart söta. Små tomtar, tärnor och pepparkaksgubbar. Å va gulliga!

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback