stolenmoments

Hela själen var bruten

2010-12-27 @ 16:57:46

Jag fattar inte...?

Min pappa och hans syster träffas inte ofta. Några gånger om året max. Julen är ett sådant tillfälle då de ses. Kan man inte hålla sams då?

Eftersom vi inte kunde åka till min farmor pga snön på julafton blev det att vi åkte dit igår istället. Faster fa såklart där. Men oj vad bråkigt det blev.
Och vad handlar allt om... MAKT OCH PENGAR.
Sjukt.
För mig betyder det inget men för dom ALLT. Tänk vad olika man kan vara.

Vilket fall så blev farmor glad för att vi kom men såklart ledsen över att det inte riktigt slutade särskillt bra. Men i allt detta bär jag faktiskt ingen skulld, men det känns så jobbigt. Hatar när dom bråkar framför lilla söta farmor.

Idag har det varit jobb på schemat. Är ganska trött men ändå uttråkad. Så nu blir det en promenad med en vän i den 11gradiga kylan. BURRR.

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Förstår hur du känner det. Människor har helt olika perspektiv på livet. Har inte så bra koll på din familj, men det blir lätt skismer i familjen, särskilt när man inte träffas så mycket, det brukar ju finnas en anledning till varför man inte ses så mycket. (om det inte är stora avstånd förstås)

stå på dig,

kramar

2010-12-27 @ 19:38:12
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: Elin

Äh, under julen behöver man inte göra vanliga saker i vanlig ordning. :P Har inte tagit itu med kommentarerna förrän idag jag heller.

Åh det där med farmor känner jag igen, var nära att farmor blev kvar där hemma hon med, men till slut gick det i alla fall att åka igenom snökaoset.

För det mesta finns det lagar för att dom är bra. Inte alla, särskilt inte sen det blev blått i toppen. Men men, det är inte att ha pengar som är viktigt, det viktiga är vad man gör och vad man får ut av det. Vi har väldigt lite pengar, men jag och mamma får ändå ut det viktiga av det. Så jag tror inte de med mer pengar måste må bättre, bara för att dom har mer pengar.

Det kändes faktiskt rätt bra, eller nej, inte särskilt bra egentligen, men för att vara jul så mådde jag bra. Men som sagt, 7 sekunder förstörde mycket. Jag som verkligen fått kämpa för alla tiotals kilo jag gått upp, de är borta på några veckor nu. Jag vet hur det blir. Så ja, det blev kasst. Riktigt åt helvete blev det.

Hur mår du ?

kramar

2010-12-27 @ 20:38:28
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: Elin

Klara de små målen så kommer de stora så småningom. Att besegra äs är ingen promenad till ytterdörren.

Så ja, andas i lugn takt, och ta dig till psykologen. Hur är er kontakt? Tycker du att du får någon hjälp av henne (honom? )

Hur länge har du varit sjuk? Eller ja, snarare, haft problem med maten?

Tja fel person sa fel saker. Har verkligen kämpat för att gå upp de här kilona, så jag i alla fall inte svimmar i trappan eller gråter när jag ska äta något annat än gurka. Men om två veckor lär jag vara tillbaka där. Vill ju höra att jag är smal, inte att jag är tjock? Det blir inte lättare att kämpa emot tjockhetskänslorna och viktuppgången av att bli kallad tjock. Fan.

Men men, kram

2010-12-27 @ 21:56:54
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback