stolenmoments

Don't you bring me down today

2010-12-08 @ 10:41:17

Trying hard to fill the emptiness.

Ensamheten och tomheten är svår.
På något sätt känns det så fel att skriva så eftersom jag är omgiven med vänner och familj. Men det är inte den ensamheten och tomheten som gör ont. Det är att jag är i stort sätt själv med mina problem. Ingen som vet och ingen som kan förstå, det är den ensamheten. Men jag har valt att ha det så för man har alltid ett val, ett val att berätta. Men jag kan inte, jag kan inte. Det är för svårt.

Jag är sjukskriven denna veckan. Min psykiatriker frågade om hon skulle sjukskriva mig och om jag ville bli inlagd. Men jag svarade NEJ på båda frågorna. Ett, det skulle kännas fel att vara hemma då jag får panik på att vara still för länge och två, så har jag aldrig varit inlaggd förut och det verkar inte som ett bra sett. Men jag skäms över att säga att jag skulle skämmas över att behöva berätta för folk att jag ligger på psyket. Har bara berättat för 3st vänner att jag går och pratar med någon på psyk, så hur skulle jag då klara de?
Men jag har säkert bara förutfattade meningar!

Men jag ska klara mig hemma nu denna veckan, SJÄLV. Att tankarna överfaller mig gång på gång och att jag aldrig får vara ifred är jobbigt. Och jag kan inte sova de två nätterna jag varit hemma nu. Säkert för ångesten och så har mamma tagit alla mina tabletter och det va ett tag sen jag sov utan mina stilnoct så känns lustigt, kanske inte att jag har abstinens men nästan. Behöver dom för sömnen. SKIT.


Inte ofta Minna använder glasögon. Men nu har jag haft sådan huvudverk att lincerna inte velat de jag velat.
Därför blev jag en glasögonorm dessa dagar.

/Minna


Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback