stolenmoments

Dagens nyckel :)

2010-12-11 @ 19:08:50

Dagens.

 

Jag är verkligen ingen smyckes människa, dels för att jag har nickelallergi och så har jag alltid varit lite pojkflicka. Men nu på senare tid har jag börjat använda lite mer. Jag ser smycken som något symboliskt. Inte för att jag passar i det men för att vissa känns rätt och kanske symboliserar en känsla jag har.

 

Så idag införskaffade jag mig ett par nycklar, haha. Ja det är dom på bilden nedan. Jag har alltid tyckt om nycklar. Vi har att gammalt hus(hos min pappa) där det har funnits jättemånga gamla fina nycklar till alla rum. Lekte ofta fångarna på fortet eller hitta nyckeln när jag va liten med alla stora fina nycklar(kan fortfarande hitta dom lite var stans där man en gång aldrig hittade dom).

 

Och symboliskt sett ser jag på en nyckel som lösningen till frihet. Kunna låsa upp alla problem eller kanske låsa ute sånt jag inte vill ska komma in. Låsa upp dörrar till förbjudna saker, i alla fall i drömmarna. Nycklar är fina.

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Celia

Sv: Haha var skitful xD

2010-12-11 @ 22:29:56
URL: http://celiadanielsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback