stolenmoments

Och där tryckte ni ner mig lite lite till...

2012-03-08 @ 02:28:50

Som ni kanske märker har jag haft en tuff period. Inte bara psykiskt utan också fysiskt. Så just nu är jag inne i en åter hämtnings fas kan man säga. Och just nu är det JÄVLIGT jobbigt. Eftersom allt tycks gå mot mig så kan det väl fortsätta göra det. Och jaa, lite så har det varit både igår och idag. Felet med min mage va en sprucken blindtarm vilket inte är bra och kan få allvarliga konsekvenser. Där av den drastiska åtgärden som behövde göras vid operationen. Bemötandet på kirurgen va nonchalant och nu i efterhand inser vi att om dom hade kollat hur jag mådde lite oftare hade kanske incidenten aldrig skett. Och eftersom mitt allmänna tillstånd försämrades under vistelsen på kirurgen borde dom reagerat. Men ja, nu sitter jag här med smärtor vid i stort sätt varje rörelse jag gör istället för att va ute i det vackra vårvädret. Smärtan kan hålla i över 6månader. KUL. Trodde heller inte jag kunde få sämre sömn men så har det blivit. Mitt hyperaktiva liv har gjort en drastisk ändring och blivit raka motsatsen. Skulle kunna skriva massor om allt jag varit med om både på psyk och på den somatiska sidan. Det tragiska är att sjukhus även drar med sig traumatiska händelser som kommer förfölja mig livet ut. Så istället för att reagera när det händer en negativ situation, någon gör fel, otrevlig personal, självmord, inte bli lyssnad på, fördomar m.m reagerar man istället på om det är någon som är snäll och bra som kanske bryr sig. Tragiskt men sant så blir allt det där negativa vardagsmat när man varit så mycket på sjukhus den sista tiden. Hoppas ni har fått bättre bemötande än vad jag har fått inom sjukvården. Nähe, dags att jag och magen går och tänker på refrängen ;) Kram på er

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback