stolenmoments

För stora kontraster

2012-03-11 @ 01:00:29

Ojojoj... här snackar vi inte liten berg och dalbana utan GIGANTISK. Ja, lite enklare uttryckt så är det antingen svart eller vit och svårare än så är det inte. Jag har varit extremt dålig på strukturen efter vistelsen på HIVA, för ca 2mån sen skulle jag tro. För en hel vecka låg min så extremt aktiva kropp så still den bara kunde.Har knappt inga minnen heller direkt. Minns bara att andra veckan började jag kunna resa mig upp och gå m.m utan att tuppa av. Min kropp orkade inte ens ha ångest och då jäklar är det något som är på tok. ,Just i den stunden va kontrasterna stora just för att jag inte kunde göra något åt situationen. Jag va totalt handlingsförlamad och utan familj, vänner och personal som ställer upp extra vid sådana tillfällen, de är så värdefulla att jag inte vet hur jag ska kunna visa min tacksamhet Och som ni vet kom det ett bakslag till., MAGEN och den historien finns i det tidigare inlägget om ni inte läst. Mellan dessa incidenter hände det även bra saker i mitt liv. Jag fick rida en underbar häst, åka till en annan stad, åka och se en vän prestera något stort. Och faktiskt så har små godbitar som att hålla sams med mamma mer, göra små saker tillsammans utan tjafs, ha kvalitetstid med de människor jag känner att jag kan må bra av och att det är ömsesidigt. Och bara försökt att se att våren kommer med ljusare tider. Haha... å gud, vad skriver jag? kan jag stå för allt detta positiva? Just där jag sitter nu kan jag de, Och idag när en superbra personal va här på morgonen va jag helt vild, galen och hade panik. Och där va kontrasten ;( hehe... får väl försöka inse att jag är väldigt ostabil och speciellt då som sagt efter allt sjukhus, smärtor och ja, mer sjukhus. Och som jag sagt innan så är jag en olycksfågel och ja det är SOLKLART. Så just nu, idag i denna stund överväger jag om hur jag ska gå till väga. Akuten icke akuten. Ängel vs Djävul, Vitt eller svart...Och jag antar att ni fattar att jag hatar just de stället, sjukhuset och Akuten. På ett sett skäms jag så, ja skam och skuld det gamla vanliga. För alla gånger det varit intox eller självskador så är Akuten destination ett. Och eftersom många av de besöken inte varit i vaket, medvetslöst eller klart i tillstånd så tänker jag bara på alla som tagit emot mig. Undra vad dom tänker. Slöseri på landstingets pengar eller det är vi som betalar skatt... Hmm... Vilket fall så är det inte pga psyket bara så ni vet. Natti

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback