stolenmoments

En del faller vackert.En del faller hårt.

2012-02-20 @ 01:24:56

Det är tråkigt att höra att fler människor behandlats lika illa av akutsjukvården som jag har. Dock drar jag inte alla över samma kant och har förhoppningar om att sjukvården ska ta lärdom av alla misstag som görs. För visst, vi är alla människor men vissa val som tex läkare gör kan ha förödande konsekvenser som tex de som hände med mig. Om jag hade lyckats stå på benen tills jag kommit ut kunde jag lika väl vara död nu. Jag hade inte tagit mig hem själv utan troligtvis svimmat ute i minus 15grader. Och när jag fick åka in och sy för dryga 3veckor sedan slutade lampan att fungera mitt i när han sydde. Och den ssk som va med kunde inte sätta på den. Så han tog lite på måfå och självklart lyckades han sticka ssk också. Vilket egentligen innebär att hon måste gå och kolla upp sig för blodsmittor. Men hon frågade bara mig om jag hade det eller inte. Nej sa jag. Men hon gör fortfarande tjänstefel. Skrev lite om detta när det hände. Så till er som sitter i samma båt som jag och som en tjej skrev, vi har varandra. Tog upp detta på behandlingsenheten och visst va det många som reagerade. Men det är en sak som är farligt i detta, det är att vad händer nästa gång? Vad händer om jag skulle bli fysiskt sjuk igen? Frågan är om jag ”vill” söka vård på akuten då. Troligtvis inte efter detta bemötandet. Tragiskt. Annars är jag mycket bättre nu rent fysiskt. Fortfarande dåliga värden och vissa fortsätter att sjunka. Nu har jag motion/träningsförbud. Ett långt blandat inlägg. Ta hand om er där ute! Kraam

Permalink Psykiatrin Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Det är förbannat mycket vi utsatt våra kroppar för. Det är ett under att vi båda finns tror jag. Min har kraschat totalt. Två gånger. Har fötts på nytt två gånger XD Pinsamt egentligen. Eller något ag skäms över på sätt och vis. Att jag inte lyckats vända det tidigare menar jag. Eller jag vet inte. Jobbigt att veta på nåt sätt.

Och vi har ju båda velat och försökt dö. På flera sätt. Är så hemskt att vi hamnat här. Du förtjänar så mycket bättre.

kramar

2012-02-20 @ 18:21:23
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback