stolenmoments

Permission

2011-05-06 @ 16:18:46

Home

Jag är hemma nu. Dock bara mellan 13-18.
Ville åka redan på morgonen men va tvungen att stanna över lunch och komma tillbaka till kvällsfikat.
Jag mår inte så prima som ni kanske förstår och igår ville jag skriva ut mig,men slutade med att en jourläkare kom och satte A2 på mig. Men som tur va avskrevs den i dag vid lunch så jag fick A1.

Jag har fått två nya mediciner insatta. Inte Zoloften som va tänkt från början utan det har blivit Cymbalta och Nitrazepam. Blev höjning på Cymbaltan idag och visst känner jag av biverkningarna. Men jag ska stå ut, jag ska klara mig igenom dom.

Om allt går som det ska blir jag utskriven på Måndag.

Denna gången är faktiskt jobbigare än förra. Jag lovade mig själv att aldrig mer sätta min fot där.
Jag känner mig så misslyckad som människa, olycklig och värdelös.
Men vi får väl hålla tummarna för att medicinen ska förändra mitt sett att se på mig och behandla mig själv.
För jag har sakt de och säger det igen, detta håller inte.

Jag minns inte äns kvällen/natten jag kom in, jag minns inte morgonen, jag minns inte läkarsamtalet men insåg att min vänstra arm va sydd. Jag brukar inte skära mig på armarna. Det va länge sen. Men det blev som ett riktigt återfall.

Så schocken jag fick när jag steg innanför min dörr nu va inte rolig. Att välkommnas av ett hem fullt av blod, trasor papper och plåster.

Men en sak vet jag.

Jag är livrädd för att leva och dödsrädd för att dö


Och igen, om någon av er som läser har haft Cymbalta och Nitrazepam så får ni gärna lägga en kommentar om hur ni tyckte att det funkade för er!
Jag vet inte när jag återkommer.
Många tusen kramar till alla ni där ute

/Minna


Permalink Psykiatrin Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: gryningsljus

Styrka och mod till dig!!!

2011-05-07 @ 09:11:02
URL: http://anorexivardag.blogspot.com

Postat av: Mezza

hej

haft cymbalta i 5½ år. Dos mellan 90 och 120mg.

Trappade ut den nyligen och mår bra nu.



Det är ju rätt kort tid med insättningssymtom på den och jag tror det e bra Brukar va 2-4 veckor amn mår sämre.

Hoppas den funkar för dig. Gör den det, så ta inte bort den för tidigt. Bra om man har den längre tid så man inte riskerar falla tillbaks i depressionen. Se till o va stabil ett tag innan du slutar sen i framtiden.

Hade mn både för depression och fibromyalgi.



Haft Nitrazepam innan oxå. Funkade bättre än Stilnoct eftersom jag blev knäpp av dom. Hallisar o småpsykoser.

Hade dock svårt att sluta med dom, men trappade ner 1/4 dels tablett i taget varannan vecka tror jag.

Men hade många år med kaos-sömn så det tog tid innan jag fick ordning på den.



Du klarar detta! Ta hjälpen, försök att inte känna det som nederlag.... bättre be om hjälp med tex inläggning än sluta på begravningsbyrån..

Du är värd livet! Hoppas du ser det...



Har lite brådis nu men jag kikar in snart igen

kram

2011-05-08 @ 13:50:26
URL: http://mezzasblogg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback