stolenmoments

it's history baby

2011-05-21 @ 09:58:23

Första natten hemma!

Och hur bra gick det på en skala??
Efter all medicin och ett antal försök att somna ringde jag avd kl02.00
Som tur va det en känning som svarade, va skönt att få prata, få höra hennes röst.
Somnade och vaknade fööör tidigt, men låg kvar ett tag!

Nu håller jag på att städa.
Kommer lite folk hit idag och i morgon.
Som INTE vet om vart jag varit och ni kan tänka er att min lägenhet ser ut som ett skithus.
De gånger jag varit hemma har jag bara i stort sett lämnat kläder och hämtat nya så tvättkorgenär överfull och blommorna har vissnat och det kommer bli pinsamt att visa upp mitt hem känns det som.

Min medicin lista fylls bara på känns det som och jag vet egentligen inte vad jag stoppar i mig.
Men jag litar på att det ska bli bra.
Men jag måste hämta medicin tisdag och fredagar, får inte ha för fler dagar och dom sa att det va tur att jag slapp att hämta varje dag. Så det får jag väl vara glad över antar jag.

Jag har inte betalat räkningar på hur länge som hälst och jag antar att det kommer komma påminnelse.Fan.
Det är jobbigt nu.
Men jag har gjort något denna gången som jag inte gjorde förra gången jag va inlaggd.
JAG HAR PRATAT.
Jaa, det är stort för mig. Och jag tror till och med dom blev chockade. hehe

Men en sak mår jag lite dåligt över, eller ja...
Förra gången jag va inlaggd kom det en ny ssk som gick bredvid mina sista dagar.
Så vi sa i stort sett bara hej! Men nu va hon i mitt vårdlag. Superbra och helt underbar. Jag pratade med henne och jag vet att hon är relativt ny inom psyk, bara jobbat innom de några månader och jag vet att hon tycker jobbet är ganska påfrestande, för hennes psyke. Men kanske inte så konstigt när man är ny. Och det va där jag gjorde tabben. Jag pratade med henne som vanligt, skönt och bra. Men sen sa jag en sak som jag får dåligt samvete för. Jag frågade henne hur gamal hennes älsta barn va 8år sa hon, jaa det va då allt började för mig, så gammal va jag första gången jag blev sexuellt utnyttjad.

Jag såg på henne att hon mådde dåligt över de, jag bad typ om ursäkt men jag skämms lite över att jag sa så, jag visste ju att hon inte varit med så länge i gemet!

Min mobil dog igår, batteriet tog slut.
Bara på ett par timmar har mina kompisar fått panik och trott att jag blivit inlaggd igen.
OjOjOj... det va inte min mening att skrämma upp dom. Shit va dom bryr sig!

Nähe... nu måste jag fortsätta städa. Annars kommer jag aldrig att bli klar!

Har fortfarande inte läst era bloggar där ute och jag ligger efter en hel del!
Men jag ska läsa så småningom.


gamal bild

Massa kramar!

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Du är fin människa, både utanpå och med tanke på vilken underbar människa du är förtjänar du bättre än det här helvetet. Glöm inte det, för vad än negativt andra människor säger om dig har de fel. Ge inte upp, var inlagd mer om det behövs, vilket det verkar som, men ge inte upp, för livet väntar på dig. Närmare än tror eller längre bort än du tror det vet ju ingen, men glöm inte att låta det friska du få leva och synas också, så du ser själv att det faktiskt finns ett friskt du, även om det är inte så starkt nu.

tänker på dig, kramar

2011-05-21 @ 13:56:23


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback