stolenmoments

Psyk vs Behandlingsenhet

2011-03-15 @ 18:47:59

Hej hej hemskt mycket hej!

Som jag sa igår började dagen på psyk.
Det gick sådär, eller kanske okej, om det nu kan bli okej att gå där?

Det bestämdes saker som jag inte är helt hundra på.
Att jag ska inleda en behandling på behandlingsenheten, bli 25-50% sjukskriven och "lämna"min läkare för att enbart rikta mig till behandlingen på enheten. Det känns jobbigt. Men hon övertygade mig om att de va det bästa. Men jag tvekade fortfarande. Men då sa hon att HON BESTÄMMER att de ska bli så om min läkare och behandlare på enheten går med på att göra en plan efter mina behov m.m.
Hon (som är min pasientansvariga läkare) kommer finnas kvar. Hon gjorde klart för mig att hon kommer finnas där vad som än händer. Att jag ska vara trygg i att hon finns kvar och alltid kan ta kontakt med henne. Hur bra känns ändå inte de? BRA!

Läkaren på enheten är dennsamma som den slutenvårdsläkaren jag hade när jag va inlaggd så han vet jag vem det är och har träffats ett antal gånger förut, fast då bara med ytliga samtal om mediciner m.m. Men det är han som kommer att vara den ansvariga läkaren på enheten. Sen ska jag träffa L som kommer vara min behandlare.

Så kommer det bli om min läkare får egenom vad hon vill. Men jag vet inte!?
På Fredag ska jag träffa L och det är då det fastställs.

Och i så fall kommer jag tillbringa en hel del tid där.
Inget jag direkt ser fram emot. Men när min läkare sa:
- Minna ska jag lägga in dig? eller väljer du att ta tag i detta på enheten.
Då blev jag lite ställd. Det va nog därför jag lyckades bli övertalad.

Och på något sett litar jag på min läkare. Hon känner mig mest av alla.
Så jag antar att hon vet bäst.

Men vi få se.
Jag vet inte hur motiverad jag är och då går allt i stöpen.

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: camilla

Håller tummarna för att du ska slippa bli inlagd :/ hur länge har du vart sjuk?



kramar

2011-03-17 @ 21:44:49
URL: http://resanupp.devote.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback