stolenmoments

Amfetamin

2011-03-29 @ 20:59:12

...

Jag har alltid varit litte anti droger och sånt. Har med min barndom att göra. Trotts de testade jag att röka på när jag va 15bast. Jag föll för grupptrycket. Men jag har alltid varit en söt och rar flicka så jag höll inte på så mycket med sånt ändå. Höll mig till vin och HB. Inte så mycket bättre de kanske.

Visst, alla har sina problem. Sora som små. Brustna hjärtan eller droger och alkohol, tjock eller smal eller kanske bara att en liten tjej som inte övat till sitt läxförhör. Allt kan ge ångest. För det vi bär med oss är det bara vi själva som vet, om vi inte väljer att dela med oss av det till andra.

Problemen finns där, alltid, för alla människor.
Livet innebär en massa problem. Frågan är bara hur man väljer att hantera dom.

Och då kom min hemska dumma tanke upp i huvudet.
Amfetamin

Amfetaminpåverkan innebär att användaren känner sig kreativ, får lust att aktivera sig osv. Känslan av självförtroendet ökar, liksom orken. Vanligt är en känsla av kontroll och ett euforiskt lugn, och man utövar sina aktiviteter med energi och lust. Den påverkade känner sig allmänt tillfreds och i större doser euforisk. Ett vanligt tecken på den amfetaminpåverkades goda humör är att han/hon ofta pratar ovanligt mycket, och är social på ett (i den nyktres synvinkel) lite "överdrivet" vis. Eftersom den amfetaminpåverkade känner sig energisk och koncentrerad, är det inte ovanligt att han/hon engagerar sig intensivt i olika aktiviteter, som städning, utövande av någon hobby eller liknande. Då amfetaminet ökar koncentrationen kan dessa aktiviteter pågå i timmar, användaren "snöar in" på någon specifik sysselsättning på ett nästan autistiskt vis, utan att tappa intresset, och detta beteende är vad som kallas "punda". För den nyktre kan amfetaminbrukaren tyckas nervig och "speedad", även om han själv upplever sig ha full kontroll och känner sig "lugn".

Fan vad jag skulle vilja testa. Har aldrig gjort de.
Jag vet vad ni kommer säga, och jag håller med. IDIOTISKT men tänk om man kunde få vara sånhär...


Nu svamlar jag i nattmössan. För ni ska veta vad jag råkade göra i skolan idag, haha...men det tar jag nog en annan gång ;)

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: gryningsljus

Jag hoppas att du inte är inne på det här på allvar, jag tror inte att du är det men vill ändå säga något just in case... Jag har en vän som tänkte som du. Jag misstänker att även du tänker att man ocskå går ner i vikt av den här skiten(?), det gjorde hon också. Och visst, hon gick ner i vikt i början. Hon själv tyckte inte att det var någon fara, hon hade kontroll. Men hon fastnade. Och kunde inte ta sig ur det. Ångesten blev INTE bättre i längden. Bara när hon var påverkad, vilket hon nu var tvungen att vara hela tiden för att stå ut. Till sist gick det inte längre och hon orkade inte mer. Hon tog sitt liv och jag var på hennes begravning för ett par år sedan. Så TESTA ALDRIG!

Kram kram en bra dag önskar jag dig!



Hur många katter har du? Du skrev att alla dina katter har olika personligheter... nyfiken bara:) Kanske skriver ett katt-inlägg på bloggen senare...

2011-03-30 @ 08:09:13
URL: http://anorexivardag.blogspot.com

Postat av: Elin

Det är inget jag rekommenderar. Du faller en bra bir längre och längre bort från friskheten. Det är det, det går inte att smita undan sjukdomen - det är något man måste möta, tänka på, smälta, acceptera, bekämpa, hata, förstöra. Det går inte med droger som ger en sådan effekt. Men jag förstår det, men njae, det hjälpte inte särskilt mycket.. Så låt bli.



Det är okej att ha skitdagar, det är okej att glömma läkaren också, sjukvården behöver glömmas ibland. De har ju inte enbart lyckats med sina insatser, särskilt inte inom psykiatrin.

Bättre dag idag?



Det går väl att prova att gå ner lite, funkar det inte så finns det ju andra taktiker att prova då?

Oj du, den enda som inte har planer för mig är nog jag själv :P Vet. vet, vet att jag mår sämre av att göra ingenting, hur mycket jag nu än orkar, men orkar inte ta tag i något, behöva börja om med något igen. Då är risken relativt stora att jag misslyckas med det. Rätt fegt, men enkelt :P

kramar

2011-03-30 @ 11:31:04
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback