stolenmoments

What are words

2011-06-04 @ 22:32:51

Tack L

Idag jobbade hon, L. Hon som satt x-vak åt mig, hon som sa allt det där som hade en mening, som gjorde att jag såg livet med andra ögon. Hon är så otrolig, hon kramade mig massor. Jag har gått med ett pärlarmband några dagar nu som hon skulle få när jag träffade henne, om jag skulle träffa henne, för jag vet att hon bara är på den andra avdelningen. Men så idag jobbade hon. Jag blev helt glad i hela kroppen, nästan sprang fram till henne. Kramade henne och sa att jag hade något åt henne, tog av mig armbandet och gav det till henne. Hon blev glad, jag fick en kram till men sen sa hon att hon ville att jag skulle ha armbandet och tänka på henne när jag såg de. Så hon gav tillbaka det.
Några timmar senare gick jag över en snabbis till hennes avdelning, vi började prata och jag sa att hon verkligen fick armbandet, och då sa hon-vill du att jag ska ha det? Ja, sa jag, jag gjorde det speciellt till dig.
Fick ännu mer kramar och hon sa att det hade en speciell betdydelse för henne.

Å vad jag vill träffa henne igen. Bara säga hej, vinka till henne från min avdelning eller bara se henne. Det känns som om jag har så mycket att ge tillbaka till henne, men jag vet att hon bara tycker det är bra att hon har kunnat hjälpa.

Nähe, Nog om L nu. Snart sussa dax.

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Som sagt, ge det tid, det är bland det svåraste att göra inom psykiatrin, det krävs så otroligt mycket från alla parter, så mycket måste stämma mellan många personer. Det gäller att man hamnar med rätt personer och vågar se på varandra riktigt.

Det är bra, så du inte går hemma emellan och faller längre ner igen. När sökte ni stöd? Är det lång tid kvar?

Jag hade tur, gick inte upp av Seroquel, tack och lov. Är det den enda sömnmedicin du får?



Du har rätt, i vissa fall är valen extra viktiga, avgör stora förändringar. Människan i grunden är negativ och i vår sits där vi ständigt nerdvärderar oss själva är det extra tydligt. Men som du säger, det finns positiva val och vägar man valt som gjort saker till det bättre. Det är mycket jag ångrar som jag gjort. Alla lögner, alla svek, alla ord. Ja, du fattar. Jo, min granne har haft det rätt lätt i sitt liv :P Även om hon har problem också. Trots det lyssnar hon alltid på min klagan och dömer inte. det är inte så många människor som itne förstår ångest som lyckas med det. Det känns bra att ha någon sån.



Känner igen dig känsla till hundra procent vad gäller personal på avdelningar, jag hittade en sådan på barnpsyk, jag var där i ett halvår och ho var där alla dagar hon jobbade. Det är fina minnen att ha med sig därifrån. Hur länge har du känt henne?

kramar

2011-06-05 @ 01:24:22
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback