stolenmoments

Jakt på lyckan

2011-06-17 @ 14:25:27

En ständig kamp

Jag vet att jag har mycket att gå igenom tills jag kan leva.
Jag vet att det krävs mycket jobb.
Jag vet att det inte kommer bli lätt
och jag vet att jag vet att detta kan bli det svåraste jag gjort.

Livet är inte en dans på rosor.
Många många många människor har det svårt.
Men även dom man inte tror har några problem, även dom har dom.
Dom finns i varje liten vrå.
Det kan va allt från ett jobbigt skoskav (för visst är skoskav jobbigt ;) till misshandel, våldtäckt ätstörningar, krig.
Men på något vis är det livet.

Så varför inte försöka leva trotts alla problem?

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

du har rätt, alla har problem, färre eller fler, mindre eller större. personligen tycker jag inte det viktiga är vad som är problemet utan hur stort problemet är för personen. Så som du säger, någon gång måste man lära sig leva med dem till en början och därifrån försöka ta itu med det och arbeta bort dom. du har det kanske extra mycket med tanke på hur mycket och vad du upplevt. Men stå på dig, det finns bättre än det här.

kramar

2011-06-17 @ 15:28:30
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: [kampen tillbaka]

sv; ohh har du :D hon var nice visst ?:)

hon prickar på en direkt med sina texter.

okej så bra, ja inte kul och vara orolig som visar sig vara helt i onödan typ.



Men du, vad är sittrond ,rond osv hos er?Och det stod att du är inne på ronden ?

ronden här är när läkarna,sjuksyster och alla andra har de på morgonen och sedan delar ut tider till oss när och vem vi ska träffa under dagen, eller är jag helt efterbliven haha ?



Med mig är det väl inte så jättebra,funderar i några sekunder på att ringa psyk o åka in men sen så är det nej ,åker inte till dom idioterna igen,inte ens ett LPT kan få in mig haha!

Nä jag skaa börja på Capios anorexi centers dagvård och väntar på ett beh.hem, så tja jag försöker överleva dagen typ.

Hur mår du idag? kram

2011-06-18 @ 11:18:32
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/

Postat av: Elin

Åh äntligen är det ordnat nu alltså? det betyder väl att du får åka hem ganska snart, det var väl det ni väntade på?

Alltid svårt med nya människor, och psykiskt sjuka har oftast väldigt svårt för att öppna sig för människor. Så som du säger, gör vad du kan nu och börja därifrån när du kommer hem.

Det gick helt okej, vemodigt att se honom ta studenten, men det är den enda jag kommer få uppleva, även om det inte var jag som tog studenten.

kramar

2011-06-18 @ 17:04:20
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback