stolenmoments

Dagbokskort, krislistor och fika på de

2011-06-02 @ 23:02:08

Allt i ett.

Jag måste fylla i ett dagbokskort inför DBTn annars ses det som en störning i programet. Bara de att jag tycker inte att de ger så himla mycket då jag vet att L kommer kolla på det och granska det. Då blir det bara att jag förfinar vissa saker ändå och då blir det där kortet inte sanningsenligt heller och vad spelar det då för roll om jag gör det eller inte eller om jag råkar missa någon dag?

Men jag har fått en fin krislista i alla fall.
Minnas krislista så är det ett hjärta med vingar sen står det tre olika steg.
1. Mår okej men kanske en liten oro i kroppen - ringa vännerna, städa, lyssna på musik
2.Får lite ångest och mår inte helt okej - Ringa vännerna
3. Stor Ångest och risk för att skada mig - Ring L, psykakuten eller avd

Sen är det ju att man ska klara av att göra de där sakerna också. Det svåraste som finns är att söka hjälp när man mår som värst.
Men det är värt ett försök. Och om jag skulle kunna få lite boendestöd skulle det vara toppen. Håll tummarna att det sker ett bra beslut på torsdag.
Och håll tummarna för att mitt övervak ska ändras i morgon trotts att jag inte ska träffa läkaren på ronden. Å jag vill verkligen gååå ut som jag VILLLL...

Och jag har fikat idag med mamma :)

/Minna 

Permalink Psykiatrin Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

DBT är ärligt talat otroligt tuff, den kräver mycket, galet mycket att tänka på, reflektera, gå igenom, tycka, förändra, förklara. Alla dessa papper, det kommer bli många och jobbiga såna. Första månaderna är man i kaos, har inte särskilt stor koll på hur man ska göra.

Men stå på dig, i längden kommer det hjälpa, göra dig mer stabil.

kramar

2011-06-03 @ 01:20:55
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback