stolenmoments

Blodtryck och HB

2011-06-14 @ 21:14:40

Hej Hopp

Va ett tag sen jag skrev. Det har hänt mycket de senaste dagarna. Både positiva och negativa saker. Men om vi ska börja med dagen som varit så hade jag möte med socialen och kommunen plus nattpatrullen på förmiddagen. Det känns som om det gick ganska bra men det vet man ju aldrig förens något är helt klart. Och tanken va att jag skulle skrivas ut på Torsdag men om insattserna inte är klara tills dess luter det åt att jag får vara kvar kanske tills på måndag.

Sen efter lunch så begav jag mig till behandlingsenheten för grupp. Nja, det va lite jobbigt idag eftersom jag varit så nervös inför mötet och de.

Väl tillbaka på avdelningen pratade jag med en ssk. Jag har haft stickningar i fötter och händer och kännt mig yr och så, mer än vanligt. Så ett blodtryck togs och det visade sig va 50/145 och det äre sjukt dåligt gämfört med vad jag brukar ha. Så kanske inte konstigt om jag varit lite trött och så. Mitt HB sen den 26 låg på 96 och det är inte heller så himla bra. Men men... jag vill ta ett nytt HB så jag inte gått ner mer men icke det ska tas upp på ronden på Torsdag. Bara de att den läkaren typ hatar mig.... ÅÅÅÅ JAG VILL INTE TRÄFFA HAN!!!!

Annars så svänger det ganska mycket just nu. Jag mår illa och känner mig konstant svullen. Skulle tippa på att vågen visar en stor fet pil upp. Men jag kämpar mot friskheten, mot livet. Men bakslagen har varit för många, dom måste minska.

Hoppas det går okej för er där ute. Jag säger det igen. Jag har inte läst nästan några bloggar och jag saknar det. Saknar att veta vad som försegår i era liv. Tänker på Gryningsljus och hur det går på behandlingshemmet och på Elin i hennes kamp och på Sofie, Mezza och många fler <3
Ta hand om er

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Förlåt för väldigt sena kommentarer här, har läst igenom alla missade inlägg. Som sagt varit studenthelg/familjehelg här hemma så inte engagerat mig i datorn, men nu kommer i alla fall en.



Då jag vet hur viktigt det är med hjärtat, egentligen det viktigaste organet, tycker jag du ska stanna tills värdena är någorlunda rätt. Våra kroppar mår redan kasst så att åka hem och redan stå på minus i den fysiska former kan vara riskabelt. Även om jag VET att du vill hem nu. Avdelningar är aldrig roliga - lätta, enkla - men inte roliga.



jag vet att du klarar det, ge dig själv chansen att ta steg framåt. kramar

2011-06-15 @ 00:37:57
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: Felicia

Oj inga bra värden vännen. Har de fastställt vad de låga Hb:t beror på? Är det kosten? Då borde du väl få järntabletter.



Menar du att det systoliska blodtrycket är 50 och det diastoliska 145??? Det låter inte alls bra... :/

2011-06-15 @ 14:29:41
URL: http://seethefeeling.blogg.se/

Postat av: gryningsljus

Hej!!! Läser inte heller mycket bloggar just nu, fokuserar mest på mig själv men nu tittade jag in hos dig! Ledsen att läsa att det inte är bra just nu. Önskar att din sommar ska bli bättre, att du ska kunna sitta i solen och bara må lite bra, kunna känna att det är skönt med ljus och värme och märka att just nu är ångesten inte så hög. Håller tummar och tår för att du ska få såna stunder i sommar!!! Jag har det bra. Jag kämpar hårt och jag fixar det. På tisdag ska jag flytta från avdelningen jag är på nu till behandlingshemmet. Jag är uppe i normalportioner och jag har gått upp en del i vikt. Jag fortsätter kämpa mot friskhet och frihet och jag hoppas att du gör det samma!!!!!!!! Varma kramar med styrka och mod från Gryningsljus

2011-06-19 @ 16:18:21
URL: http://anorexivardag.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback