stolenmoments

The only one that stands in your way is you

2011-01-30 @ 14:20:35

Och det är exakt så det känns!

Klart att en sida av mig vill må bra, få vara frisk och som ”alla andra”. Min läkare vill göra en ADHD utredning, det har hon velat ett tag. Men jag vill inte leva med en diagnos hela livet. Men hon säger att då kanske jag kan få rätt hjälp… JAHA så du ska medicinera mig hela livet MOT ADHD…? Fan heller att du ska! Så säger jag inte till henne direkt men de är de som snurrar i mitt huvud just då.Plus att det känns som om hon vill skylla på de när jag mår dåligt och är ”sjuk”.

Jag hatar när jag knappt kan dricka vatten för att glaset skakar,

Jag hatar när jag nästan missar munnen med gafflen,

Jag hatar när jag fryser så jag skakar,

Jag hatar när det känns som mina ben ska vika sig,

Jag hatar känslan av tjockhet

Jag hatar allt som har med mat att göra,

Jag hatar känslan av tankar på mat hela tiden,

Jag hatar när du tar över mitt huvud och mina tankar,

Jag hatar när jag inte kan sitta still,

Jag hatar när folk kollar,

Jag hatar att du finns till,

Jag hatar när jag hatar för jag hatar egentligen bara mig själv.

Annars så har det varit en skakig dag men med en fin promenad i solen med vovven. Tagit 50mg atarax för jag höll på att dampa ur vid frukosten. Men det gick bra sen!

 

Snart ska jag tillbaka till avdelningen. Måste va tillbalka till middagen! Buhu!

Är rädd för att missa ronden i morgon och inte bli utskriven… L

I dag är det 3veckor jag varit där! F.U.C.K

Vi får helt enkelt se när jag återkommer. Ha det toppen alla nu och keep going!

 

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Hur du än gör kommer du klara det tids nog, ge dg själv tid. Fortsätt kämpa där på avd. det räcker med de små stegen framåt. Kämpa för att bli frisk, inte för att komma hem och svälta mer.

Det är inte på topp här heller. Hatar mig själv. Allt jag gör är fel. Fan på mig. Men jag kämpar. Nästan jämt. Bara inte idag.

kramar

2011-01-31 @ 16:39:40
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: p

rekommenderar utredningen!!

innebär inte alltid medicinering!

2011-02-03 @ 23:01:37
URL: http://psykiatrin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback