stolenmoments

Nyheten... och ALLT ANNAT

2011-01-08 @ 16:05:35

Hemma & vänder...

Nu är jag hemma en stund igen. Men bara en stund.
Nu har jag i alla fall köpt soffan, den är alltså betalad och klar för hämtning när jag vill. Gutt. Vi fixade bananlådor så nu har jag börjat packa ner lite saker och mamma och jag håller på att gå igenom vinden och alla skåp. Mamma har mycket dubbletter  av allt som i tex pajformar, grytor, te-silar och mycket andra grejer. Sånt som egentligen bara står i skåpen som blir perfekt för mig :)

Och så till nyheten. Eller för mig är det något helt otroligt och väldigt ofattbart.
JAG SKA BÖRJA PLUGGA.
Helt sjukt. Jag trodde aldrig att jag skulle komma in på en högskola... ni ska bara veta mina hemska betyg i skolan. Några IG många G men några VG och ett fåtal MVG. Jag sökte förra året och blev reserv 250. Jaha, det är fucking kört tänkte jag. Men jag gjorde högskoleprovet. Fick ganska dåligt där. Under medel.
Men det är fler som söker på betyg och därför kom jag in som reserv 20 på mitt högskoleprov.
Och nu för ett tag sen fick jag reda på att jag KOM IN.

Självklart ser jag de som en bra grej. Att jag lyckades komma in. Men eftersom jag tänker mycket, FÖR MYCKET så börjar jag ju fundera på, kommer jag klara det? Jag klarade knappt gymnasiet, har absolut inget läshuvud och har svårt för i stort sett allt, bara att sitta still är svårt. Får panik av tanken. Jag vill inte misslyckas, men är sjukt rädd för att jag kommer att göra de. Mamma säger att jag sätter för höga krav på mig själv. Men jag HATAR att göra saker dåligt, att göra det halvdant. Det värsta jag vet. Men kommer jag orka med allt jag har runt om mig just nu. Allt som händer både i och utanför min hjärna?

Ibland kommer allt verkligen på samma gång.
Jag tvivlar på mig själv just nu.

 

HJÄLP!

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Klart du är rädd, osäker, förvirrad, känner dig hjälplös och hopplöst tvivlande. Med äs är allt svårt, särskilt såna stora saker som att börja plugga, men gör ett försök om det känns rätt?

Jag tror på att du klarar det, men om du inte gör det så har du ändå gjort i alla fall något bra i och med att du provade.

När kommer du flytta in "slutgiltigt" liksom?

kramar

Kramar

2011-01-08 @ 22:31:55
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: gryningsljus

Lycka till med pluggandet! Det kommer säkert gå bra, ta en dag i taget "bara" och försök att inte oroa dig för saker som ligger långt fram i tiden, det ordnar sig när man väl är där! Grattis till att du kom in:) Vad är det du ska läsa? Kram

2011-01-09 @ 08:16:44
URL: http://anorexivardag.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback