stolenmoments

Lyser med min frånvaro

2011-01-27 @ 18:17:39

Jag kan bara meddela att det inte riktigt har gått som jag har tänkt.
INTE bara pga av mig utan även för att andra hemskheter som har hänt på avd.

FRUKTANSVÄRDA hemskheter som jag aldrig trodde i mitt liv att jag skulle behöva vara med om.

Ni kanske kan föreställa er själva och om inte fråga INTE vad som hänt…   Om jag bestämmer mig för att skriva om det så gör jag de då!

Har i alla fall permission nu i eftermiddag och har planer för kanske en nattpermis i helgen. Men det är inte hundra.

Och nu är rakbladen borta. Skar mig för sista gången på avd förhoppningsvis i tis kväll/natt. Jag vill inte, jag vill verkligen inte. Har bestämt mig för att jag VERKLIGEN ska kalla på personal när jag känner att jag vill skada mig själv (ångest m.m). Varit på ett antal samtal just för detta. För att jag är dålig på att be om hjälp INNAN det händer något. Men jag ska bli bättre, mycket bättre på de nu. Det har jag bannemig bestämt ;)

Igår satt en personal inne på mitt rum tills jag somnade. Kändes lustigt men ändå ganska bra. Tvångstankarna/handlingarna plus skärandet funkar ju inte då eller funkar och funkar jga KAN inte göra det och känns bättre efter när jag faktiskt klarat en kväll.

Kunde inte vara i skolan i mån,tis pga av det som hände men va där i 2timmar igår och det kändes okej ändå. Kunde vara med och diskutera trotts att jag missat föreläsningar. Plus att få komma ut är UNDERBART.

 

På ett sett försöker jag se framåt nu. Men tar ändå en dag i taget. Mitt mål är att komma där ifrån nu/snart. För just nu ser det ut som om jag måste stanna tills på måndag (ny rond). Men jag lever och har pärlat ett armband på arbetsterapin och så stilla har jag aldrig suttit ;) haha.

 

 

Hoppas ni kämpar på lika mycket som jag gör. För detta är det jobbigaste(nästan;) jag varit med om! Hehe.

Många styrkekramar till er som uppmuntrar och stöttar mig och självklart till alla er andra som kämpar där ute också.

 

Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mezza

<3

Massa värme, tankar o styrka dill dig för att du kämpar!

<3



Kram

2011-01-27 @ 21:27:44
URL: http://mezzasblogg.blogspot.com

Postat av: gryningsljus

Det händer obehagliga saker ibland på en psykavdelning och mycket som kan påverka en att må ännu sämre än man gjorde innan. Jag hoppas personalen var så proffesionellea att de hanterade vad det nu var på ett bra sätt!? Det är bra att kunna be om hjälp innan det är för sent. Du har inte funderat på att be om hjälp med DBT? Det handlar ganska mycket om just det att be om hjälp innan och vara "här och nu" i stället för att bryta ihop med ångesten och låta den skena iväg. Oj, lång kommentar blev det men kämpa på och jag tänker på dig! Kram

2011-01-29 @ 07:06:06
URL: http://anorexivardag.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback